Hvilken Rigtype er dette?

Ja altså er der nogen der kender denne rigtype..?
Så vidt jeg kan se står der Maskanirig eller Kaskanirig?... (ja det er sku lidt svært at læse for mig)

Billedet er fra en meget gammel tilsynsbog og det har vagt lidt undren på havnen ;-)

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den kan nok godt starte nogle diskutioner.   

Kunne du ikke lige fortælle lidt om, hvad det er for en "balje" tilsynsbogen hører til inden der gættes helt vildt  ???

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Kan det være markonirig ? selvom det skal staves med c.
Arhhh Selvfølgelig thats it!!!!
Tusind tak jeg blev sku lidt forvirret over kragetærene og ja så er det jo med c.

Det er fra en kragejolle (næsten som min egen bare yngre) så det passer jo udemærket med Marconi el. Bermuda om man vil. Dog er den nok rigget om til Bermuda senere da de jo ofte var bygget med enten gaffel eller sprydstage (kragerig) afhængig af størrelsen på båden;-) Tilsynsbogen (eller resterne heraf) fandt vi på havnen ved oprydning en dag, jeg ved ikke om båden stadig findes og i så fald hvor. Men jeg synes det var lidt spændende da jeg jo selv har en kragejolle;-)

Nå men tak i hvert fald.

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -

Markonirig ~ Marconirig (som mellon skriver)

- som er det samme som en Bermudarig.

(Forklaring på navnet er at en opfinder "Marconi" som lavede radiomaster som lignede Bermudarig   ""the term Marconi was a much later reference to the inventor Guglielmo Marconi, whose wireless radio masts resembled Bermuda rigs"" fra Wikipedia.)

http://en.wikipedia.org/wiki/Bermuda_rig

Et pudsigt navn som står i ældre sejlerbøger - men som ikke bruges nu om dage.

mvh A

PS: Ja det er ligesom at reparere gamle huse, hvor man finder aviser fra besættelsen og den slags. Pludselig sidder man og studerer oldgamle annoncer i stedet for at lave tag.

To ulykker kommer sjældent alene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis