Tag til skur: Hvilket og hvordan

Hej,

Jeg skal have tag på mit skur. Og jeg har brug for jeres støtte.

Hele historien:
Vi er tilflyttet et hus, der allerede havde et skur (som vist på vedhæftede billede).
Det er af træ, ikke isoleret og taget har haft tagpap. Eller dvs. det har haft undertag/midlertidigt tag og ikke andet!
De har aldrig lagt rigtigt tag ovenpå. Og så har de bare sømmet det fast, med søm der går ned igennem taget. Stormen rev dele af tagpapet af og det blev/var utæt. Derfor er det revet af og der skal nyt på.


Mine overvejelser:
  • Ståltag (lettere at arbejde med end tagpap vel og billigt nok?)
  • Udluftning vha. fx solopvarmede små ventilatorer (det bliver meget lummert derinde, ved ikke om det gør noget?)
Spørgsmål:
  • Gør-det-selv bladet har en artikel om et stålpladetag der bliver lagt. Den vil vi bruge som inspiration, tænker jeg. Men der er der bare spær nedenunder. Her er der brædder hele vejen over. Bør der være noget, der giver afstand mellem trætaget og ståltaget vi lægger på?
  • Hvordan afslutter vi bedst muligt på toppen og i siderne? Lyder til man fx i XL byg får stålpladerne i store stykker, så der ikke er samlinger midt på. "Sternkapsler" eller hvad det bl.a. hedder.
  • Er der noget andet, jeg skal være opmærksom på eventuelt? Det er et skur, der "bare" skal holder 4-8 år, da vi har planer om senere at lave noget nyt, sammenhængende, måske isoleret.
Håber I kan assistere med nogle inputs, ved ikke hvor aktivt dette forum er

Mvh Jamie
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Jamie.

Og velkommen her på LDS.

Hvis skuret alligevel skal rives ned, så læg Udoline plader på i stedet for stål plader, det er den billigste løsning.

Flot billede i øvrigt ?

bare lap det,
og strømventilation er ikke nødvendig, skuret er jo uisoleret og står i det fri.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Udoline, hvad er det helt konkret? Og hvordan er prisen ift. stål, siden du anbefaler det?

Christian, som du kan se på billedet har jeg revet det af, det var alt for dårligt lagt på og halvdelen af det manglede ^^ Så ville ikke lappe det.
Udoline, hvad er det helt konkret? Og hvordan er prisen ift. stål, siden du anbefaler det?

Christian, som du kan se på billedet har jeg revet det af, det var alt for dårligt lagt på og halvdelen af det manglede ^^ Så ville ikke lappe det.
Annonce

Hvis du ønsker en nem og billig løsning, er Ondoline plader udmærkede, og de skal såmænd nok holde i mindst 8-10 år.

Jeg har svært ved atsøge på det, kan I linke til noget I forslår til et skur og behov som mit? Sort farve ville være fint.



Sådan kom skuret til at se ud Nu er det vandtæt. Så kan jeg, når haven er klar, afslutte det ordentligt i enderne.

Det blev da flot, og giver du så træværket en ordentlig omgang træbeskyttelse på olie base, så holder det skur mere end de 8 år du har planlagt.

Jeg syntes faktisk at det ser rigtig hyggeligt ud

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også