Køkkenlåge glas ikke-mat alle steder?

Hej allesammen,

Jeg har i køkkenet nogle matte glaslåger til mine skabe. Dog har jeg et problem, med dem. Som det kan ses på billedet er det som om at noget af det matte er forsvundet på een af lågerne... Den er ikke helt klar igennem, men mindre mat end det andet. Kan man på nogen måde få det til at blive mat igen, eller skal hele lågen skiftes ?

På forhånd tak! :-)

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at vaske dem grundigt på begge sider?

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Jep men det har ikke rigtig hjulpet....
Det kunne se ud som at dine låger har en eller anden form for belægning, som så er blevet ødelagt, så glasset træder mere frem.

Hvis glasset var sandblæst eller ætset ville det aldrig kunne ske. 
Jeg har dog set et ætset glas med pletter, af fedt/olie som kunne ligne det du viser, men hvis du siger du har vasket det grundigt, så er det jo nok ikke det.

Hvad sker der med "pletten" når den bliver våd?
Bliver den mere gennemsigtig, eller er det det samme?
Og det samme kan siges om resten af glasset.

Måske kan du forsigtigt kradse og se om det er en film der ligger på glasset, for hvis det er det, kan den jo skiftes.
Alternativt, kan du prøve at slibe glasset, for at mattere det, men det er tvivlsomt om du kan ramme det fuldt ud, så man ikke kan se det.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Når man tørre glasset af foran forsvinder hele det matte.. Men når det tørre op igen bliver det mat igen pånær på de pletter jeg har billeder af?
Og du er sikker på du har vasket det ned på begge sider, så der ikke er noget fedt/olie på?

Prøv med varmt vand og vasketøjs-sæbe, det indeholder nemlig ensymer som kan nedbryde alskens pletter.

Men hvis det er en folie, eller belægning der sidder på glasset, så er du på den 

Annonce
Hej.
Du er vist desværre ramt af en matteret belægning der har taget skade.
Kender desværre ikke kuren.

mvh

varmetossen

Du kan muligvis redde lågen ved at bruge matteringsspray. Det er vel forsøget værd og er muligvis det der er brugt oprindeligt.http://eshop.silvan.dk/vare/plasti-kote-glass-frosting
Jeg tror det er meget svært at spraye en lille plet, og gad vide hvad der sker hvis man giver det hele en tur?

Nå, men produktet er faktisk ret godt, jeg lavede et vindue i vores tidligere hus, så man ikke lige havde "indsigt" udefra...

ja, det var faktisk min idé at give hele ruden en omgang
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis