Selvkørende plæneklipper kører ikke længere

Hej LDS'ere,

Håber nogle af jer eksperter har tid til at hjælpe en motor-novice som mig.

Jeg har en relativt ny Partner 46-450 CMDW græsslåmaskine. Forleden dag, efter at have slået græs på normal vis ville den pludselig ikke trække mere. Kablet til "kør"-håndtaget virkede pludselig lidt slapt. Motoren og kniven kører som de skal.

Jeg har forsøgt at stramme kablet lidt op, at trække i det manuelt men et gør ingen forskel. Når jeg kører rundt med baghjulene (som den burde trække fra) føles det som om den er "i gear" uanset om jeg har kablet strammet eller ej. Akslen drejer med rundt, men langsommere end hjulet. Hvis jeg skubber maskinen manuelt er den ret tung.

Det er den her det drejer sig om:

http://www.partner.biz/ddoc/PARI/PA...000004.pdf

Det _virker_ som om drivremmen stadig sidder som den skal, men jeg har ikke haft den splittet ad for at se efter og heller ikke løftet den for at se, mens kniven kørte.

Er der monstro nogle af jer, der har en idé om, hvad der kan være i vejen?

/K
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har været der. Drivremmen er faldet af trækket til hjulene, så af med plastikskjoldet, så du kan komme til at montere remmen igen.

Bjarne

Ps. håber at problemet kan løses på denne simple måde, ellers må andre byde ind.

Jeg formoder jeg skal suge olie og brændstof ud før jeg kan få den op på ryggen?
Jeg lagde den på siden, dog uden voldsomt meget brændstof i tanken.

Bjarne

Bjarne, du havde sgu ret. Bæltet er nu sat på igen med stort møje og besvær. Nu må vi se om den starter igen
Fik lidt olie og brændstof i luftfilteret og måtte rense det, men ellers kører den som en drøm nu efter olieskift og det hele. Er ikke helt fri for at være lidt stolt over min første motor-LDS

Tak for hjælpen, Bjarne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis