Maling af sandkasse

Hej!
Har fået en brugt sandkasse til mine piger - den firkantede med låg/bænk der kan vippes op - og den er malet med med noget maling som skaller af. Mit spørgsmål er så hvad er bedst at male den med på ny efter jeg har skrabet det løse maling af ???

Og hvad skal der ligges i bunden inden man putter sand i ???

It's better to burn out than to fade away.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bare rense det løse af, plette bart træ med grundingsolie og så give et par gange heldækkende træbeskyttelse oven på

Og hvis der i øvrigt er alger på, er det super vigtigt lige at fjerne dem med en gang algefjerne inden du maler...

Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
Vi bruger det her produkt:
http://maleronline.dk/product/sigma-life-daek/
Og er super tilfreds

www.malermester-hansen.dk
Nu spørger jeg nok dumt - den maling du henviser til er vandbaseret og jeg ved ikke om den maling der er på sandkasse også er det - er det et problem hvis den er oliebaseret???

It's better to burn out than to fade away.
Det er på ingen måde et dumt spørgsmål :-)

Du kan altid gå fra alkyd/terpentinbaseret til vandbaseret, men det anbefales generelt ikke at gå fra vandbaseret til alkydmaling.
Det skyldes at alkydmalingen bliver langt hårdere end den vandbaserede som er yderst fleksibel.
Og smører man noget hårdt oven på noget fleksibelt kan man, teoretisk, risikere at det vil krakelere eller skalle :-)

Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
bare husk på malinger og div. træbeskyttelsesmidler der er tilsat mange kemikalier, jeg bruger det ALDRIG når det er beregnet til mine børn, de skal jo sidde på det og som oftest er det jo i ren kontakt med huden......... mmåske er jeg bare hysterisk, trykimprægneret træ og genrelle træbeskyttelsesmidler er efter min menneg altså NO GO i forbindelses med mine børn og børn i det hele taget
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også