Findes dette fræsejern / profilskærer?

Hej folk.
Jeg leder efter et fræsejern eller profilskærer der kan genskabe udskæringen på skitsen i den røde boks, men jeg kan simplethen ikke finde det nogen steder - nogen gode forslag til hvor jeg kan finde det eller til hvilke enkeltdele jeg kan bruge for at genskabe designet? Det er primært det tilspidsede snit mellem firkanten og buen i højre side jeg ikke synes at kunne finde nogen steder...
På forhånd tak for hjælpen

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så vidt jeg kan se skal der mindst tre jern til den lille operation !
Hej Jørgen,
kan du komme nærmere ind på hvilke?

Tak for hjælpen
Tjah det er ikke jern du kan købe, de skal laves specielt til hver opgave, og sådan umiddelbart vil jeg tro at hele panelet er lavet i en rimeligt stor kele maskine. Det er en maskine der er sammen sat af flere fræsere høvle o.s.v.  hvor man så stikker en planke / brædt ind i den ene ende og ud kommer det færdige produkt. Skulle du selv lave det med diverse jern, vil det blive en rimeligt svær opgave da det kræver meget stor pression. En af de ting der gør det meget vanskeligt er de to små spidser der er til venstre i den ramme du har lavet, der skal der bruges et kugle formet jern. Til halv staffen skal der så bruges et jern det kan skære både staffen og den lille skrå kant i en arbejds gang. 
Det kan lade sig gøre med 2 - 3 forskellige jern...
Den første er en "kugle" den næste er en "halfstaf" og det sidste kan laves med et "indstikjern"

Det kræver dog at du kan tilte landet på dit fræse bord når du skal fræse den "spids" mellem de 2 buer.

Det kræver både øvelse og gå-på mod at kaste sig ud i sådan en fætter.

Hvis det er større mængder kan KBH Listefabrik måske hjælpe dig.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Kehlemaskine er absolut nr. 1 til formålet, men det kan lade sig gøre (nr. 2 spids om du vil set fra venstre er vanskelig at lave (og skrøbelig) om der ikke er "kip" på fræser-spindelen, at lave denne profil.

Prøv at undersøg ved div. listefabrikanter, men en høj m pris må du regne med.

Om du skal ha' proff. hjælp til det. (Når først stålene er slebet & opstillingen er lavet, spiller det ingen større rolle om du vil ha' f.eks. 2 eller 100 m)

Det er + 20 år siden jeg sidst har stået på et værksted, og der er sket meget på den "front" siden dengang.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Kig evt. på Profilværktøjs webside - CMT værktøjer.. De sælger meget til træindustrien..

http://ipaper.ipapercms.dk/ProfilVrktjAS/CMT/

Men dit design er meget sart - der skal ingenting til, før de små toppe brækker af/ bliver skadet.. har du tænkt over det?

Hvis du ikke skal bruge ret mange meter (eller har brug for noget i buer)- så find en med en CNC-overfræser - det vil nok være det billigste..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis