ledningsproblemer på vaskemaskine

Hvis man sætter ledningerne forkert på vaskemaskinen, kan flg. så forekomme; programmet kører tilfældigt frem, varmer ikke vandet og vil heller ikke lukke op når den er slut?
Maskinen har stået stille og tørt, i fem år da vi ikke kunne få ny låge, det fik jeg så nu og så kører den altså noget uregelmæssigt.
Hjælp!
mvh
Helle på Møn
Der var to muligheder for den sidste sorte ledning, de andre var der farver på, der passede.

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilke farver ledere er der i kablet? Og hvor i installationen har du tilsluttet vaskemaskine ? (Kraftstik, i selve maskinen)?
Der er gulgrøn- jord
blå
brun
sort
Sat på i denne rækkefølge og til slut på maskinen er der så et hul til, hvor der er den sort ledning. Dvs to sorte til sidst.
Jeg har sat ledningerne på bag på maskinen, i den anden ende er der kraft. Der er den originale ledning, der bare har været lånt ud til en anden vaskemaskine.

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Du skal kikke på vaskemaskinen, der må være et diagram, hvordan den skal tilsluttes.

Farverne på ledningerne kan man ikke altid stole på.

Jeg tror godt det kan forstyre den, hvis du eks har givet den 230 volt, i stedet for 400.(var det modsat havde det endt med at brænde noget af,)

Nej ikke noget diagram. det er den originale ledning med farver, der matcher. Så spørgsmålet må så egentlig være: Skal jeg prøve at flytte den sorte ledning hen til næste sorte hul? Eller brænder jeg så 'noget' af?

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Kunne du ikke tage et billede af tilslutningen i vaskemaskinen og tilslutningen til kraftudtaget. For ud fra din beskrivelse er det svært at rådgive dig.


fase
Annonce
Hej Helle.
Hvad er et med dig og ledninger. Sku du ik bare ringe før du kommer ud i en situation
Nå, men der kan godt gemme sig et diagram på indersiden af dækslet over ledningerne.

hilsen

 varmetossen

Klaus jeg skulle jo bare lige prøve, men jeg har givet op. Er også enarmet lige nu, blev opereret i tirsdags. Så nu er jeg både hjælpeløs og uden rent tøj ;-).
Kh

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis