Volvo s110 drev messing foldepropel

Hej

Har haft skilt og renset min foldepropel og skal snart have den sat på igen. Mener at have læst et sted at man skal passe på at man ikke får overspændt den der center skrue, kan ikke lige huske hvad den blev kaldt.

Omvendt så skal man jo også passe på at den ikke ryger af, så nogen der har et moment til sådan en fætter ?

Ellers så havde jeg regnet med at køre det samme moment som til bilen som er 120, derudover så lige give gevindet en gang neglelak da det skulle give lidt ekstra hold uden at gøre den umulig at få af igen.

Har købt det her marine kobberfedt til at smøre med, samt nye anoder, så mener ikke der mangler mere ?

Vh Bo
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvem har fortalt dig at du skal bruge negle lak ?
Læste i en forum tråd på et tidspunkt at der var flere der gjorde det på deres sejldrev , i forbindelse med at der var en der havde tabt sin skrue, derudover så har jeg selv gjordt det på landjorden flere gange med succes, men du mener ikke det er nødvendigt ?

Ved godt at der vist findes en speciel gevind lak, men flere har sagt at det er nøjagtig det samme, bare til en anden pris.

Vh Bo
Jeg har altid brugt Loctite på bolte / Møtrikker der skulle låses fast og det har intet med lak at gøre, det er en sekund lim. Og det er kun et par dråber der skal på så tæt på den del der skal spændes fast da den som bekendt låser meget hurtigt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis