Lukke for vandet

Jeg skal i gang med at skifte køkkenarmatur, men har problemer med at lukke for det varme vand. Kuglehanen kan ikke drejes. Det virker ikke som om at den er groet fast, da den kan bevæges et par millimeter og derefter synes at støde imod noget. Kan der evt. være en lås på? Er der nogen af jer der kender sådan en hane?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Start med at sikre dig, at skruen på håndtaget er spændt rigtigt til. Ellers kan det til tider godt føles somom selve ventilen kan bevæges lidt.

Der kan sidde noget i hullet i kuglen, så den ikke kan drejes, men hvis den kun kan drejes meget lidt, så er det ikke sandsynligt. Så stort et fremmedlegeme i kuglen ville hindre vandgennemstrømningen.
Mere sandsynligt er det, at det er træghed i ventilen, og det skal motioneres væk. bliv ved med at bevæge ventilen, så tror jeg den kommer stille og roligt.

Det er altid en god ide at bevæge sine ventiler fra tid til anden. Jeg giver alle mine en tur hver måned. Så er jeg sikker på, at de altid kan lukke, også hvis der sker en rørskade.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej Chr.

Tak for dit svar. Det hjalp ikke rigtigt noget at bevæge håndtaget. Til gengæld begyndte møtrikken i midten af håndtaget at løsne sig mere og mere. Så jeg endte med at skrue håndtaget af og lukke på stubben med en svensknøgle. Efter den tur virker håndtaget igen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis