Luft/vand varmepumpe (fejl) frygt for indendørs lækage

Hej har for 6 måneder siden købt en Kina varmepumpe til kolonihaven. ( ex. http://www.lauritz.com/da/auktion/phipsun-luft-vand-varmepumpe-3-6-kw-pwh012asc-inkl-1-stk-1/i3045091/
Den sender kølemiddel fra pumpen ind i beholderen via en spiral. Her til morgen opdager jeg at der er luft i vandhanen og tænker de må have haft lukket for vandet midlertidigt (sket før) da jeg kommer hjem fra arbejde prøver jeg at udlufte det hele og tapper vandet fra, det har taget lang tid og har aldrig oplevet så meget luft før. Da jeg så tænder anlægget igen melder den fejl efter at have forsøgt at opvarme i ca10min (exhaust over heat protection) jeg kan via google se at det muligvis kan betyde for lidt kølemiddel. det skal siges føderøret bliver varmt og den aftager varmen i beholderen da returen er væsentlig koldere. Nu starter mistanken for hvad nu hvis der er en lækage inden i beholderen og den har lukket kølemidlet ud i vandet fra spiralen er det muligt? Min kæreste fortalte mig da hun var i bad føltes det lidt som det brændte i hovedbunden selvom hun var kold. (Det skal siges hun intet aner og hun fortalte det før vi opdagede der var noget galt med den Og udover det ved hun slet ikke kølemiddel er koldt. Men det gør mig sq pludselig lidt nervøs;(
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har lige været ude og give ventilen på udedelen et lille tryk og det ser heldigvis ud til at der er kølemiddel på. Fatter bare ikke alt den luft, naboen havde intet haft
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis