Granitskærver til indkørsel og om huset.

Freak1
Freak1
274 4250
Hej.

Jeg er så småt ved at skulle igang med helt vores ude areal på ialt 3800m2 minus bygninger.

Indkørslen/gårdspladsen vil jeg lave i sorte granitskærver 11-16mm. De samme vil jeg også bruge rundt om huset i ca. 10 cm.

Der er omkring 530m2 med skærver så det løber hurtigt op, så vil gerne gøre det så let og billigt som muligt uden at gå på kompromis.

Jeg havde tænkt at grave 13cm af og så fylde op med 10cm knust asfalt stamped med pladevibrator og så efterfølgende 3cm granitskærver Ville det holde eller skal jeg også til at lægge stabilgrus? Der har været indkørsel der længe så regner med det hele er stabilt nede under. Og er de 3cm nok?

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Så vidt mig bekendt må der ikke bruges knust asfalt i private indkørsler, desuden vil et lag skærver på kun 3 cm. hurtigt forsvinde. Du skal op på mindst 8-10 cm. i tykkelsen

Desuden sætter den størrelse sig i dækkene på biler !

Freak1
Freak1 Trådstarter
274 4250
Jeg har nu læst at 11-16 netop ikke sætter sig i dækkene.

hvor forsvinder stenen hen regner ikke med at de kan blive presset ned hvis der ligger knustasfalt eller stenmel under.

Freak1
Freak1 Trådstarter
274 4250
Her står der 4 cm er optimalt

http://grusdirekte.blogspot.dk/2014/03/ls-her-hvordan-du-lgger-granitskrver-af.html
Annonce
je__ns
je__ns
8514 0

Jeg har 11-16 mm skærver i indkørslen, de sætte sig ikke i dækkene.

Hvis du bestiller et helt læs skærver hos en vognmand, er det noget billigere end at få dem i big bag..

Hvis du bruger fibertex opblander de sig ikke med underlaget.

Hvis du har en entreprenør, i nærheden kan man ofte købe fibertex i 3-5 m bredde, og i en kraftigere kvalitet, og tilmed billigere en i byggemarkederne. 

Freak1
Freak1 Trådstarter
274 4250
Hvad med sort stenmel som underlag, det skulle have samme effekt som fiberdugen ingen ukrudt nedefra og granitten skulle holdes oppe
akselj
akselj
1748 8362
Hvis du lægger knust asfalt bliver din grund registeret som giftgrund.
Annonce
Skrevet af akselj på 20 maj 2014 17:39

Hvis du lægger knust asfalt bliver din grund registeret som giftgrund.

Og så vil din ejendom være total usælgelig !

Læg et lag knust beton / tegl størrelse 5-8 cm. på mindst 30 cm i tykkelsen derpå kan du lægge den finere grus type i 10 cm. tykkelse og her efter en dug og skærver i mindst 8-10 cm. tykkelse. så får du et fast køre under lag der ikke bare synker sammen når vi har haft regn en uges tid.

Freak1
Freak1 Trådstarter
274 4250
Asfalt er ude af billedet igen, tak for den info folkens

håndværkeren det virker meget voldsomt at grave 50cm af. knust beton/tegl ser ikke ud til at koste så meget skal dog lige undersøge den lokale pris. Men 8cm granitskærver koster altså 45.000 kr. Hvad er finere grus, afrettergrus eller?
Skrevet af Freak1 på 20 maj 2014 22:38

Asfalt er ude af billedet igen, tak for den info folkens

håndværkeren det virker meget voldsomt at grave 50cm af. knust beton/tegl ser ikke ud til at koste så meget skal dog lige undersøge den lokale pris. Men 8cm granitskærver koster altså 45.000 kr. Hvad er finere grus, afrettergrus eller?
Det var nu ikke granit skærver du skulle bruge som bund, men knust beton / Tegl. Og ja det er så billigt at man tror det er løgn, jeg har brugt  2 læs der hver indeholdt 15 m3 til en pris á 1500,00 kr. pr. læs endda leveret til den pris.

Freak1
Freak1 Trådstarter
274 4250
Jeg havde regnet lidt forkert derfor det høje tal. Det er dog stadig mange penge.

3cm = 27 tons = 14170 kr. med fragt
5cm = 45 tons = 23117 kr. med fragt
8cm = 72 tons = 36787 kr. med fragt
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Populært lige nu

1. Skylleprogram i vaskemaskine virke ikke
    Hårde hvidevarer (læst 230 gange)
  2. Husqvarna rider bredde
    Lav-Have (læst 232 gange)
  3. Hybrid inverter og jord
    Grøn energi og sparetips (læst 349 gange)
  4. Listebeklædning på skur og vindpap
    Lav-Hus (læst 28761 gange)
  5. Helt krydsfiner køkken
    Lav-Hus (læst 392 gange)
  6. Hvor meget strøm kan jeg trække fra min forsyning?
    Lav-Hus (læst 59902 gange)
  7. Strømforbrug varmepumpe
    Fyr og opvarmning (læst 456 gange)
  8. Aflæsning af fugtmåler
    Lav-Hus (læst 181 gange)
  9. Terrændæk: Sandpude eller lecanødder?
    Lav-Hus (læst 226 gange)
  10. Wiser dimmer i korrespondance
    Belysning (læst 231 gange)

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Find byggemarked

Vi har samlet alle byggemarkeder i Danmark.
Søg på postnummer her:

Se alle byggemarkeder her