Granitskærver til indkørsel og om huset.

Hej.

Jeg er så småt ved at skulle igang med helt vores ude areal på ialt 3800m2 minus bygninger.

Indkørslen/gårdspladsen vil jeg lave i sorte granitskærver 11-16mm. De samme vil jeg også bruge rundt om huset i ca. 10 cm.

Der er omkring 530m2 med skærver så det løber hurtigt op, så vil gerne gøre det så let og billigt som muligt uden at gå på kompromis.

Jeg havde tænkt at grave 13cm af og så fylde op med 10cm knust asfalt stamped med pladevibrator og så efterfølgende 3cm granitskærver Ville det holde eller skal jeg også til at lægge stabilgrus? Der har været indkørsel der længe så regner med det hele er stabilt nede under. Og er de 3cm nok?


13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Så vidt mig bekendt må der ikke bruges knust asfalt i private indkørsler, desuden vil et lag skærver på kun 3 cm. hurtigt forsvinde. Du skal op på mindst 8-10 cm. i tykkelsen

Desuden sætter den størrelse sig i dækkene på biler !

Her står der 4 cm er optimalt

http://grusdirekte.blogspot.dk/2014/03/ls-her-hvordan-du-lgger-granitskrver-af.html

Jeg har 11-16 mm skærver i indkørslen, de sætte sig ikke i dækkene.

Hvis du bestiller et helt læs skærver hos en vognmand, er det noget billigere end at få dem i big bag..

Hvis du bruger fibertex opblander de sig ikke med underlaget.

Hvis du har en entreprenør, i nærheden kan man ofte købe fibertex i 3-5 m bredde, og i en kraftigere kvalitet, og tilmed billigere en i byggemarkederne. 

Hvad med sort stenmel som underlag, det skulle have samme effekt som fiberdugen ingen ukrudt nedefra og granitten skulle holdes oppe
Annonce
Hvis du lægger knust asfalt bliver din grund registeret som giftgrund.
Skrevet af akselj på 20 maj 2014 17:39

Hvis du lægger knust asfalt bliver din grund registeret som giftgrund.

Og så vil din ejendom være total usælgelig !

Læg et lag knust beton / tegl størrelse 5-8 cm. på mindst 30 cm i tykkelsen derpå kan du lægge den finere grus type i 10 cm. tykkelse og her efter en dug og skærver i mindst 8-10 cm. tykkelse. så får du et fast køre under lag der ikke bare synker sammen når vi har haft regn en uges tid.



Asfalt er ude af billedet igen, tak for den info folkens

håndværkeren det virker meget voldsomt at grave 50cm af. knust beton/tegl ser ikke ud til at koste så meget skal dog lige undersøge den lokale pris. Men 8cm granitskærver koster altså 45.000 kr. Hvad er finere grus, afrettergrus eller?
Skrevet af Freak1 på 20 maj 2014 22:38



Asfalt er ude af billedet igen, tak for den info folkens







håndværkeren det virker meget voldsomt at grave 50cm af. knust beton/tegl ser ikke ud til at koste så meget skal dog lige undersøge den lokale pris. Men 8cm granitskærver koster altså 45.000 kr. Hvad er finere grus, afrettergrus eller?
Det var nu ikke granit skærver du skulle bruge som bund, men knust beton / Tegl. Og ja det er så billigt at man tror det er løgn, jeg har brugt  2 læs der hver indeholdt 15 m3 til en pris á 1500,00 kr. pr. læs endda leveret til den pris.







Jeg havde regnet lidt forkert derfor det høje tal. Det er dog stadig mange penge.

3cm = 27 tons = 14170 kr. med fragt
5cm = 45 tons = 23117 kr. med fragt
8cm = 72 tons = 36787 kr. med fragt
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis