60x60cm akustikplader vs. 30cm forskalling

Hej
Ifm. vores renoveringsprojekt, har vi besluttet os for gipslofter.
Vi får et ret stort køkkenalrum med klinker - og blev gjort opmærksom på, at noget akustikloft måske var værd at overveje. Troldtekt er udelukket, så det må blive noget a la GYPTONE. Kan se, at de plader er 60x60. Men hvordan går det i spænd med 30cm forskalling, som der jo skal være ifm, gipslofter...

Er det ok, at der der ligger et forskallingsbræt på tværs, klods op ad sådan en akustikplade? For det vil der jo gøre, hvis jeg laver 30cm forskalling over det hele. Eller skal der laves 60cm forskalling der hvor akustikpladerne skal sidde?
Er med på, at der skal ligge noget isolering af en art, på den anden side af akustikpladen, for at æde lyden... Er det et specielt materiale?

Hvordan vil I løse det?

Bonus spørgsmål: Som jeg har forstået det, så er 2 lag gips det bedste, for at undgå revner. Er det noget der er hold i? Og i så fald, hvordan løser man bedst det mht. akustikpladerne? Der skal vel ikke være 2 lag akustikplader? - men et eller andet skal der vel gøres for at få det i niveau, medmindre man vil undersænke akustikpladerne 13mm...
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I de fleste tilfælde, lægger man den slags plader løst op i et skinnesystem.
Det er forholdsvis hurtigt og let, men resultatet ligner et loft i en institution.

De kan også sagtens sættes op i normal træ-/stålforskalning.

SE HER

Det kræver omhu og lidt tålmodighed.
Pas på ikke at tilsmudse/beskadige pladerne, og sørg for at at samlingerne ikke tander. Begynder de på det, så pil det ned og prøv en gang, ellers ligner resultatet noget der er løgn.

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Mange tak for svar. Beklager den lange responstid, men min mail var gået i uorden - og så havde jeg helt glemt indlæget :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis