Værktøj til reperation af kalmar brædder? (udluse)

Hvad skal jeg bruge til reperation af kalmar brædder, hvor der er gået råd i bunden?

Det er lodret en på to beklædning, er det muligt at skære i smig mens brædderne sidder på huset, eller skal de først pilles af?

Hvis det er muligt hvordan sikrer jeg så at jeg kan skære nøjagtigt nok, så jeg ved det nye bræt jeg sætter op passer i smig?

Hvilken vinkel skal jeg skære i brædderne når jeg udluser? og hvordan sætter jeg de nye fast - er skruer nok eller skal jeg også lime?

Hej jeg hedder Denice og har arvet et hus i sverige, det er et lille træhus der trængertil en kærlig hånd.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan save dem med en rundsav i 45 graders vinkel husk at det skal være smiget skal gå opad således at vand ikke løber ind jeg ville også give dem en gang lim i samlingen, men når det er sagt så tror jeg at du vil få svært ved at undgå at det lusen tydeligt kan ses, desuden er der stor risiko for at smigsamlingen vil gabe da der er tale om 2 forskellige stykker træ med forskillig fugtindhold, jeg ville selv skift alle de brædder der er råd i, men giv det da et forsøg og er du ikke tilfreds, tjah så er der nok kun en hel udskiftning tilbage.

Var det mig ville jeg sætte et bræt på tværs inderst, som passer i tykkelsen med de inderste brædder, så ville jeg sætte små lodrette stumper på, som de yderste brædder.

Et skrå snit, vil være det bedste, så kan vander rende af...

En dyksav med føreskinne er god til at få et præcist snit, det har jeg selv brugt, føreskinnen skruede jeg fast medet par træskuer + fladskiver, i de ophængshuller som er i begge ender.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis