lav beton højde ved gulvvarme

Hej alle.

Jeg går med en tanke som jeg gerne vil høre jeres mening om..
Vi skal ha renoveret hele huset, derfor også gulvvarme i hele huset..
Min tanke er sådan her, gulv bliver hakket op, der bliver isoleret, hævet rionet, og så ligge en 12 mm gulvvarme slange evt 2 cm fra top beton, og så ligge slangerne helt tæt..og så evt bare støbe evt 5 cm hvis det så er nok, ved jeg ikke, men min tanke er at jeg vil få en hurtiger virkende gulvvarme..
Jeres tanker?
- Christian
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er ret sikker på at hvis 5 cm. i tykkelse var nok, så gjorde alle det
Du har nok ret, hvad er min så 7-8? Og så med samme gulvvarme løsning. Go ide?
Præcis morten.. Det var det jeg gerne ville væk fra.. En mellem ting mellem fordelingsplader og så alm gulvvarme.. Men gulvet skal jo selvfølgelig også holde
10cm armeret beton er regnet som radontæt, så går du længere ned i tykkelse skal du sikre dig på en anden måde.
Jeg har selv valgt let gulvvarme i eps plader over på betonen. Reaktionstid maks 20min påstår de. Jeg har ikke noget fyr endnu, så slangerne er ikke tilsluttet og kan defor ikke teste det.
Annonce
Er flamingo ikke tæt nok, men ellers finder jeg en løsning for det, men er 10 cm godt nok min højde at støbe i? Tænker på holdbarheden på gulvet? Ville jo gerne ned på 5-6. Men kan være jeg jeg skal droppe den ide :-)
Du kan som foreslået lave dit betongulv i normal tykkelse (10-12 cm) og så ligge strøer, varmefordelingsplader, og gulv, strøerne kunne jo nøjes med at være 40 mm høje kerto strøer. så får du en hurtig virkende gulvvarme...
Problemet er også lidt at fordelingsplader er halvdyrt til et hel hus.. Jeg må jo nok bare lave en alm tung opbygning..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis