Fald og skødeline

Hej :-)

Skal lige høre om der er en der kan give en newbie et kursus i at vælge tov.

Skal have skiftet de 3 reb i masten på min sunwind 26 og har lige lidt problemer med begreberne her.
Der er tovværk der bliver nævnt som værende enten skødetov eller fald tov og nogen som bliver omtalt som værende begge.

Hvad er det vi snakker om her, er det ren brudstyrke forskel eller er det også noget med elasticiteten i tovet ?

Skal lige være sikker på at jeg får valgt det rigtige, uden ligefrem at få forkøbt mig, for der er da godt nok store prisforskelle.

Info på et sted at købe dem billigt i omegnen af hundige eller evt. Kvaliteten af dem i biltema er kærkomment :-)

Vh Bo
Hej :-) Skal lige høre om der er en der... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kan høre at jeg lige skal have styr på hullet i de skiver, så jeg ved hvor tykke de må blive, har ellers lige været i havnen idag og smide lidt epoxy på, men glemte selvfølgelig at få skydelæren med...
Rart at der står antal meter i skemaet, gør det jo lidt lettere en at skulle måle på de gamle stumper.

Takker for input, er rart når man kan blive sparket i den rigtige retning :-)

Jeg har da endnu ikke løftet foden fra gulvet

Det er ikke hullet i skiven du skal måle med skivens tykkelse, her fra trækker du så ca. 4 mm. så har du den rette line diameter.

Kan se primesails.de har nogle ok priser på fald.
Har aldrig selv brugt dem.
Tror ikke det kan betale sig at kører efter i de mængder du skal bruge ! Hellers er ret billige med færdige liner.
Hej

Hjertmans i Helsingborg har også rimelige priser (i SEK) på færdige fald med isplejset sjækel.

www.hjertmans.se

1691
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også