Epoxybehandlet flydespartel på gammelt plankegulv

Da jeg gerne vil lægge flydespartel ud i køkken og gang, og efterfølgende behandle det med transparent epoxy, er jeg blevet i tvivl om, hvordan jeg skal forholde mig til underlaget. Det er er gammelt plankegulv, som jeg har efterskruet, for ikke at få et knirkende gulv på et senere tidspunkt. Kan jeg lægge flydespartel (det drejer sig om mellem 10 mm og 40mm) direkte på plankegulvet, eller skal jeg lægge fuldlimede og fuldsømmede masonitplader ud med forbandte samlinger først? Har også hørt, at man kan lægge et lagen af noget vævsmateriale i flydespartlen.
Nogen forslag?

På forhånd tak.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tror at du får lidt problemer med den løsning der, de gange hvor jeg har brugt flydespartel har der ALTID været luftbobler i det og det er mange bobler, det sker der heller ikke noget ved når der skal lægges fliser/vinyl/ guldtæppe eller lign. ovenpå, men i det her tilfælde hvor du vil bruge en transperant epoxy...... tvivler meget på at det vil se pænt ud. nu ved jeg ikke om det er en 1 plansvilla eller en lejlighed du bor i, men jeg ville helt fjerne det oprindelige gulv. ned med noget isolering støbe til med cement/beton + rionet self. når det så er plant kan du give gulvet en gang epoxy ( jeg ville vælge en farvet) dit foreslag tror jeg kun vil give problemer med revner da underlaget vil arbejde for meget 
Det bliver ikke noget problem at lave flydespartel og epoxy. Det har jeg lavet flere gange før. Det jeg er i tvivl om, er hvordan jeg skal forholde mig til underlaget. Det er ikke en mulighed at pille det eksisterende plankegulv op og lægge svalehaleplader ud.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også