Fra NAS til tv.

Hej med jer..

Jeg har for et par måneder siden købt en denon AVR X1000 forstærker, hvor jeg har airplay, afspilning af musik via NAS og ikke mindst internet radio.

Nu er jeg ved at købe en 3TB NAS som jeg vil lægge alt min musik over på (stort arbejde), og bruge den som afspiller. Har lige kort testet det ved at bruge min pc, og det virker perfekt. Musikken spiller fint via netværket.

Men!!

Jeg kunne godt tænke mig at kunne se film via NAS også, og det har jeg også prøvet.. Her kommer problemet så..

Via min app på både ipad og android kan jeg se videofilerne, men bruger jeg forstærkerens menu på tv, kan jeg ikke se filerne.. Og dem jeg kan se via app, kan den ikke afspille.

Er der nogen af jer der ved om man kan bruge NAS som afspiller, og bare lade forstærkeren kaste billedet op på mit tv? Er nybegynder med det her ræs, så det er muligt at jeg har misforstået det hele..

For lige at undgå kommentarer om billede via forstærker, vil jeg lige sige at forstærkeren har 4K filter, alle billeder fra dvd/blueray, tvboks osv går igennem forstærker, så jeg kun har ét kabel til mit tv


Mvh. 
Olsen
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
NAS øh hvad betyder det  kender kun ordet i forbindelse med at noget gør nas
Hmm hvilket format har du dine filer i??

Jeg gør selv det samme hvor jeg har overført mine dvd'er og itunes film til ekstern harddisk jeg så smider i fronten af min blu-ray. Fungerer upåklageligt, dog kan der være formater den ikke kan læse.

Men i dit tilfælde tror jeg mere grunden til det ikke virker er at det er en forstærker der ikke kan læse dine film formater. Selvom den sender billedet videre (sikkert igennem hdmi) så er det jo ikke sikkert den kan afspille et film format.

Lyder også meget sandsynligt da nogle af dine film lyder til og være i samme format som nogle lydfiler og derfor kan den se dem men ikke afspille dem
Du skal jo have noget til at afspille video filerne... Måske kan dit tv sættes op til at tilgå NAS'en, og afspille diverse formater - men jeg tvivler på det bliver godt. Køb istedet en netværksstreamer, og sæt den op til at tilgå din NAS... Det kunne eksempelvis være en Chromecast - den kan snakke samme med Synologys NAS - måske også andre... Ellers findes der en masse andre netvlærks streamere, som kan snakke sammen med hvad som helst - de koster efterhånden ikke mange basseører :-)

Jeg kan i øvrigt anbefale recordere.dk - det forum er nok lidt mere gearet til den slags spørgsmål - der kan de helt sikkert svare dig :-)
Jeg tror ikke din Denon AV X100 kan afspille (streame) video med kun lyd fra din NAS. Derfor skal dit TV have trådløs eller kablet netværksforbindelse til din NAS, for at du kan afspille video fra NAS. Endvidere skal TV'et understøtte det (afspilning af Video via netværket) og de filformater, som dine videoer er gemt i.

Annonce
Så fik jeg testet det med flere forskellige fil typer, og alle med samme resultat.. Umiddelbart kan min denon ikke læse filerne, så jeg har fået lov til at låne en rasberry pi af nogle venner, og så virker skidtet.. Så jeg skal med andre ord, have en eller anden medieafspiller, der kan læse filerne på harddisken. Som Henrik rigtigt nok skriver, kunne jeg smide dem direkte på mit tv, hvis det ellers understøttede funktionen, men det gør det desværre ikke :p


Mvh. 
Olsen
Hej Hiawata

Jeg har brugt en Boxee Box fra D-link i et par år sammen med en 4TB Buffalo NAS server på mit interne net, og det virker fint.

Du kan få den her: http://www.amazon.co.uk/D-Link-Boxee-Digital-Media-Player/dp/B0043EV3MS%3FSubscriptionId%3D0DWX0HJVE7AWX9HF4X82%26tag%3Dpricedumper.dk-21%26linkCode%3Dxm2%26camp%3D2025%26creative%3D165953%26creativeASIN%3DB0043EV3MS


Magic Systems

It's a kind of magic!

Hey magi..

Jeg har taget den billige løsning til at starte med, nemlig en rasberry pi. Når jeg så kommer lidt mere til penge (vinder i lotto) er planen at skifte tv og rasberry ud med noget ordentligt kram.. Men den tid den glæde.. Om ikke andet kommer det senest når det gamle tv ikke kan mere


Mvh. 
Olsen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis