myrer og udyr i haven

hej vi har et højbed der er muret op i belægningssten på højkant ca 3 skift eller 42cm højt.
vi har jordbær heri og nu også myrer. de kom sidste år. vi prøvede at vande godt med kanelvand og ligge kaffegrums og kanel rundt deri og i år har vi plantet hvidløg mellem jordbærene, da det skulle virke.

men nej. nogen gode ideer vi er ikke vandvittig pjattet med gift i haven


dernæst har vi lige fået sådan en stak dyr her ved hoveddøren. tror måske de har lavet en jordvold ved soklen lige en halv meter fra døren og er nu samlet omkring hoveddøren. nogen bud på hvad de er for nogle og hvad vi skal gøre
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Jeg bruger tørt sand til myrebekæmpelse udendørs. Det synker ned i gangene og det kan de ikke bygge i. Det er måske bedst på befæstede overflader hvor man kan se det forsvinde ned i hullerne.
Det sidste middel, jeg har hørt er en blanding af kartoffelmel og flormelis der drysses ud med rund hånd. Så skulle de simpelthen æde sig ihjel.
Vi ka ikke huske blandingsforholdet, men det er da billigt at forsøge sig frem.
Billerne har jeg ikke noget bud på.

mvh

 varmetossen

Til myrer udendørs under fliser mm, er min erfaring at kogende vand virker 

Grav eventuelt lidt op, eller fjern et par sten så der er fri adgang til deres gange, og hæld kogende vand ned til dem, dem der ikke bliver kogt, finder et andet sted at bo, for varmen virker et godt stykke tid.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
tak men vi har jordbær der hvor myrerne er

Billedet af bilden, ligner de almindelige sorte, dem har vi en del af, jeg synes ikke de genere, eller laver skade.

jamen du må vælge... jordbær eller myrer (eller begge dele)...
Der findes desværre ikke noget vidundermiddel som kan jage den små væsner en skræk i livet... gift ja, men som du selv er inde på, så er det måske ikke den bedste løsning 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Hej Michael...

Ved du ikke er specielt meget for gift men vil alligevel komme med forslaget.

Jeg fik købt noget pulver engang i alm byggemarked, det drysses blot ud omkring boet som de så æder og dør. Brug gerne små doseringer og giv dem så flere gange, på den måde undgår du det istedet bliver skyllet ned i din jord, og brug det i en tør periode hvor der ikke kommer regn lige efter og skyller det ned...

Gift er for mig og se ikke et problem, er hvordan det bliver brugt der er et problem. Har selv sprøjtebevis jeg er til opfølgning på hvert 5. år. Så kan ikke lade være med og undres over folk der sprøjter i haven og gårdspladsen. Aner de overhovedet hvilken dosering de kører med når lansen ofte farer sådan rundt alle vegne. Så enten må de være ufatteligt dygtige hvis de kender deres dosering med den måde de sprøjter på eller også giver de blot en kraftig overdosering for og sikre sig lortet dør.. ikke det smarteste. Så med korrekt brug er gift ikke et problem...
okay jeg takker
den der med kartoffelmelet glem det det er en skrøne, det vil kun virke som et foderbræt, jeg har et kneb mod dem i taressen, ved ikke om det kan bruges her.....
køb en hamster halm balle, bind snor rundt så du får et håndtag, sæt den over indgangen til boet, vand den så den bliver dyngvåd, er derved skabe grobund for sygdom længere nede i boet, myrene vil nu flytte deres æg og larver til et mere tørt sted, nemlig i halmballen, det hele tager ca. 1 uge måske 2 uger, nu kan du fjerne ballen, og brænde den. Myrene forsvinder. Det virker på fliser, men om det virker på dit højbed er nok et forsøg værd. Lad os høre hvordan det går. jeg bruger selv myrelokke dåser, i mit drivhus, syntes godt nok ikke det virker så de forsvinder, men reducere i antal gør det da.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
ved ikke hvad de biller er for nogle, prøv med kogende vand og fyld efter med sand.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis