Kan ukrudt overleve en fræsning?

Hej.

Vi skal til at så nyt græs, hele haven bliver fræset og nyt græs bliver sået. Men er bekymret om alt den gamle ukrudt med mælkebøtter og andet utøj kan overleve det og spire på ny i den nye plæne. Kan det det og kan man evt gøre noget imod det inde?

Hej. Vi skal til at så nyt græs, hele haven... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det må blive en 5 Liters dunk Glyphosat 360 og så en rygsprøjte.

Efter ca. 14 dage vil jeg så fræses det med stennedlægger inden der sås og tromles

Lyder det fint?.

EDIT: Nu vi er ved emnet har i så et forslag til en græsblanding der passer godt til hele plænen, Der bliver lavet en bæk som skal fordele vand fra vores udhus på 180m2 til ca. 1400m2 af af plænen, så det skal kunne tåle meget vand en smule skygge men mest sol, grunden skråner en smule.
Skrevet af Freak1 på 18 maj 2014 14:27
Det må blive en 5 Liters dunk Glyphosat 360 og så en rygsprøjte.

Efter ca. 14 dage vil jeg så fræses det med stennedlægger inden der sås og tromles

Lyder det fint?.

Ja- lyder fint - men hvorfor 5 liter ? - du skal bruge lige godt 1 liter - at overdosere gavner ikke.

Så er der nok til dig, din familie og alle dine naboer i et helt liv

Den ene liter jeg købte af en landmand ( 1 : 400 ) for 20 år siden har jeg noget af endnu - bruger det så heller ikke meget - kun lige kanten mellem fortovet og asfalten.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg skrev til dem og skal bruge 6L pr. 10.000m2.

Har efter regnet. har ca. 3200 græs og 500 indkørsel der næsten ser ligesådan ud som skal have granitskærver. Det bliver 2.4 Liter, det jeg har tilbage kan måske sælges for 3x1 liter koster 750 kr. og 1x5 litre koster 700 kr.
Så giver det jo mening

Blot står der her :

http://www.planteskoler.dk/4/1706/526/roundup-glypthosat-360-g-1000ml.aspx

at 2 dl til 15 l vand rækker til ca. 500 m2


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg købte en spredebom med 4 dyser, så er det nemmere at sprøjte systematisk.

Fin til indkørslen har skærver, og til bredbladet ukrudt i græsplænen. (men det bliver jo forbudt her fra den 1/6-14 )

Annonce
jens hvad skal den så sidde på?

Den bruger jeg på min almindelige Hardi håndsprøjte..

Købte Glyphosat (raundup) samme analyse (& det samme som bønderne bruger, de får det sikkert i meget større mængder) bare et andet handelsnavn i den lokale foderstof forening (land & fritid) 5 L for ca. 25o,- kr. ufortyndet, for år tilbage.

Som skrevet er det nogle år siden efterhånden, så ved ikke om man stadig kan købe til private.

Så ingen grund til at give mere for det end højest nødvendigt.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Tak for svarene har bestilt så nu venter jeg bare på det kommer så vi kan komme igang.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis