Påhængsmotor motor går stramt...

Hej. Min gode gamle 20 hk påhængsmotor kan jeg næsten ikke trække snoren ud af. Hvis jeg skruer tændrørene ud kan jeg lige får motoren til at køre rundt. Men den går virklig stramt. I sommeres var der ingen problemer. Har prøvet og hælde olie ind i cylinderne. Hvad kan der være galt??......
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har vel glemt at vinter klargøre den, så har den sat sig. Men du kan prøve med at hælde to takts olie blandet op med petroleum 50 :50  i Cylindrene og anbringe motoren sådan at cylindrene står lodret

Se man vinter klargør sin u.b. motor hvert år ved at køre den igennem i ferskvand, skifte olie på gearet og så lade maskinen få en masse omdrejninger, så sprøjter man ren to takts olie ind i karburatoren til den drukner i olien.

Har du ikke gjort det sidder der muligvis indtørret salt omkring akselen og nok også en del ved gear huset. Har den stået i en u opvarmet garage eller endnu værre bare siddet på båden kan der godt have dannet sig noget rust i lejerne ved akselen. Er det tilfældet er du virkelig på den.

Nu har du jo oprettet to tråde om samme spørgsmål........

Mit svar fra den anden tråd.

Det kunne jo være straffen for manglede vinter konservering.

Hvis du sætter den i frigear, med afmonterede tændrør, og drejer direkte på svinghjulet, går det så også stramt at dreje rundt?

Det kunne jo også være snoretrækket der gør knuder...

Er det for at motoren er ved at ruste sammen, giv den en ortenlig gang rustløsner, i cylindere og i indsugningen, og lad det virke et døgns tid, turn den gerne jævnligt.

Er du heldig går den løs, men du risikere dog, at den får en kort levetid, hvis det er rullelejer eller kuglelejer, der har siddet fast.

Det mest korrekte ér at adskille motoren, og finde problemet, og skifte de rustne dele.

Nu kunne det jo tænkes at spørgeren ikke kunne lide dit første svar Jens, og så prøver han en gang til

Du ved jo min Kære Jens, at der findes børn og barnlige sjæle der har en standart bemærkning til alt hvad man prøver at prente ind i deres knold.

To små ret eriterende ord !     Hvorfor det     

Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 18 maj 2014 12:46

Nu kunne det jo tænkes at spørgeren ikke kunne lide dit første svar Jens, og så prøver han en gang til

Nej der tager du helt fejl, mit første indlæg var i den sidste tråd han oprettede.



Jeg havde skrevet en masse, da min computer slukket, og det tror jeg I skal være glade for. Jeg slutter her fra og lukker tråden eller flere tråde. Mvh Freddy
Øhhh  -   sjældent set udgang
som måske er lidt svær at tolke.

mvh

 varmetossen

Ja det var en interessant afslutning.

mvh A.


To ulykker kommer sjældent alene.
Ja det var det, men måske forståelig. Håndværkeren betagter øjensynligt sig selv og Je_ns som en slags orakler, og spørgeren som en slags underbegavet, som ikke forstår oraklernes udgydelser, og måbende spørger hvorfor det ?
Jeg forstår heller ikke at samme spørgsmål skal besvares 2 gange og med samme ordlyd, er det fordi man ikke kan udholde, at man ikke svarer på alle tråde ?.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis