plæneklipper er svær at starte og går ujævnt

hej jeg har haft kigget på min nabos plæneklipper. den kørte dårligt. tændrøret var helt sodet til og han siger der er skiftet olie i år. Jeg rensede tændrøret og så kørte den, men kun en gang, så han skiftede tændrør. nu er den så være end nogensinde. synes den er svær at starte- jeg rensede først tændrøret, der var sodet til og konstaterede der manglede olie på den- så han har nok ikke skiftet den, da den ikke ser ud til at lække.

jeg fik liv i den men den kørte ujævnt i motoren (hvordan justerer man det) og derefter lod jeg den gå i stå, men kunne så ikke starte den igen.

nogen der er kyndige i denne slags
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rens karburatoren så kører den nok igen. Ryger den meget? Olie kan jo også forbrændes så bare fordi den ikke lækker kan den godt drikke lidt alligevel.

de3n ryger ikke spor. hvordan dælen renser jeg den??? jeg er rimelig handy men har aldrig prøvet at rode med motorer
På siden af motoren sidder der nok en form for luftfilter. Bag de karburatoren. Af med den og så skil den forsigtigt af. Evt upload et billede så kan vi nemmere forklare dig det.

Hvis rotoren er kørt i noget fast, f.eks. en træstub, kan kilen der låser svinghjulet i akslen kvases. Det kan medføre tændingen ikke udløses korrekt i forhold til stempel positionen.
Jeg mener det kan ses ved at løsne skruen der spænder svinghjulet. Det sværeste er nok at få afmonteret plast cover med startsnor.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis