Samling vandrør i hulmur

Godmorgen til alle jer friske LDS'ere

Jeg laver ny skalmur om huset. Jeg har støbt ny sokkel udenom den gamle for at få plads til et fornuftigt lag isolering i hulmuren. Nu bliver røret der går ud til udendørs vandhanen så for kort jo. Så spørgsmålet er, må man forlænge det eksisterende rør der går igennem bagmuren. Derved bliver der jo en samling i hulmuren eller er man nødt til at skifte hele røret så den samling undgås. Det er galv. 1/2" rør.



8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uden at kende reglerne på området vil jeg sige at en samling inde i muren er bare skidt, der er ikke mulighed for at skrue røret af på indersiden og sætte et længere rør på?

Lyder ellers som en stor opgave du er igang med, og dyrt, kan det nogensinde betale sig hjem rent økonomisk, eller er det fordi det nuværende murværk har det skidt??

Hvis du kan komme til at skifte røret, ville de jo være nr. 1.

Kender ikke reglerne men, jeg kunne nu godt sove om natten, med en samling i hulmuren, når der er ½" rør, og hvid der bliver brugt pakgarn og pakfedt.

Var det mig ville jeg skifte til en frostfri hane. (den lukker inde på den varme side)

www.lavprisvvs.dk/shop/frostsikret-...4407p.html

Jeg ville skifte til en rørgennemføring med pexrør og kuglehane inde for at minimere kuldebro, når du nu allerede er i isoleringsmode.
Ja det er jo 2 gode forslag. Kan godt se ide'en med at minimere kuldebroen ved at vælge pex, men hvis jeg nu glemmer at lukke for vandet inde ved kuglehanen og det pludselig giver sig til at fryse hårdt, risikerer jeg så ikke at vandhane/pexrør frostsprænger? Tror jeg hælder til Jens' løsning, giver det rør da en kæmpe kuldebro?
Annonce

Selvfølgelig vil det give lidt kuldebro, men ikke noget du vil mærke.

Jeg har selv sådan en hane, der har ikke været problemer.

Jeg kan bruge den uanset hvo meget der fryser, blot skal man huske at vandslangen ikke må bliv siddende på, i frostvejr, for så tømmer den ikke sig selv for vand.

Skrevet af Pizzabager på 17 maj 2014 07:55
Uden at kende reglerne på området vil jeg sige at en samling inde i muren er bare skidt, der er ikke mulighed for at skrue røret af på indersiden og sætte et længere rør på?

Lyder ellers som en stor opgave du er igang med, og dyrt, kan det nogensinde betale sig hjem rent økonomisk, eller er det fordi det nuværende murværk har det skidt??

Stor opgave ja, men dyr er som man tager det. Regner med  ca. 50.000-60.000. Men laver selvfølgelig også alt selv Og så har jeg jo en ny pæn mur der ikke skal vedligeholdes de første mange år. Ca. 7000 mursten



Jeg tror jeg vælger din løsning Jens, for murbindere er jo f.eks.  også en kuldebro og de skal jo være der. Der skal bruges 700-800 stk. så sammenlagt bliver det lille rør jo en lille del af det
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis