Hjælp til Flash

Må heller starte med at forklare.

Vi laver sådan lidt sjovt grillvideoer som vi lægger på Youtube , jo flere man lægger op jo mere vil man jo også gerne gøre ud af det .

Syntes den intro der er nu er ret kedelig og for at pifte det lidt op kunne jeg godt tænke mig at lave en flash intro , mit problem er så jeg har ikke en dyt forstand på det .

Er det bare 1 fil som man kan ha til at ligge også sætte ind når man klipper filmen til og er der mulighed for at rette i den tekst  der skal være i det ?? .

Er der et sted man kan få en lavet som er til at betale ?? .

Hvis der er en der har lidt tid i overskud kunne i så ikke forklare mig lidt om det

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er jeg ikke 100% sikker på hvad en flash intro er. Men hvis jeg gætter ret er en form for et billede og noget tekst der bevæger sig eller filmen overlejret med tekst, er det korrekt ???

Hvis jeg får ja,  mener jeg faktisk næsten alle videoredigeringsprogrammer kan det. Naturligvis er der forskel på hvor meget/godt de kan af den slags, men vil mene det følger prisen på indkøb af programmet temmelig godt. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
I princippet er det "bare" et filmklip, du lægger ind i starten af din video. Problemet er at få lavet dette klip.

Skal det være noget i stil med DETTE skal du have fat i Adobe Flash Pro eller Adobe After Effects. De er hundedyre, og jeg ved ikke om de tilbyder en prøveversion.

Kan du nøjes med lidt mindre, så prøv at hente Camtasia Studio

Det er også temmelig dyrt, men de tilbyder en 30 dages fuldt fungerende prøveudgave, så det skulle være muligt at nå, at fremstille et intro eller to.
I prøvetiden kan du gemme dine Intros som projekter, og rette i dem efter behov.

Lidt vejledning (kig også på resten af siden)

Nedenstående er et meget hurtigt eksempel produceret som .gif for at vise det her i forum. Baggrundsbillede/filmklip og effekter bestemmer du helt selv.

Det kræver lidt øvelse, men det er faktisk meget sjovt

Mvh Regmos
Tømrer emeritus
Nu gik der sport i det

Mvh Regmos
Tømrer emeritus
Jamen sådan noget kan eksv. Cyperlink PowerDirector (videoredigeringsprogram) da også lave. Dog kan den mig bekendt ikke oversætte direkte til GIF, men sådan noget indsætter man heller ikke ind i en videofilm. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det har du da ret i

Der findes sikkert masser af muligheder, men jeg anbefalede blot Camtasia, fordi jeg har ret godt styr på det, og evt. kunne give et par råd med på vejen, hvis det skulle blive aktuelt (tvivler efterhånden).

...men sådan noget indsætter man heller ikke ind i en videofilm

Nej, men det er til gængæld rigtig godt til forklaringer i fora, hvor Oda fra Smørumovre "...ikke kan finde det. Hvor skal jeg klikke? Det har jeg ikke på mit internet..."

Mvh Regmos
Tømrer emeritus
Annonce
Skrevet af Regmos på 17 maj 2014 13:43

Skal det være noget i stil med DETTE skal du have fat i Adobe Flash Pro eller Adobe After Effects. De er hundedyre, og jeg ved ikke om de tilbyder en prøveversion.

Kan du nøjes med lidt mindre, så prøv at hente Camtasia Studio

Jo ja, sådan syntes jeg nu ikke heelt du skrev det. 

Tibbil: Nu kender jeg så selv lidt til PowerDirector, da den fulgte med i en lidt ældre udgave til min computer. Mener også Sony's og Ashampo's  videoredigerings programmer kan ca. det samme. Ashampo'en er vist normalt ret billig. Men tjek dem lige ud før den lysskye bliver hevet frem og .............  

PS. Det ser ud til at Tibbil helt har mistet mæglet. 

Mvh. Leif.

Onliner:
Ja, der blev tavst

Sony Vegas er i en klasse for sig selv (sammen med Adobe), men det er edderma..... også dyrt.

Ashampoos videoredigering har jeg i Burning Studio 14. Det er et fremragende brænderprogram, men det indbyggede Movie Studio er noget tungt, unuanceret og klodset stads.

Mvh Regmos
Tømrer emeritus
Ja Sony koster jo en pæn slant. 

Og Ashampoen kan prøves gratis hvis man er i tvivl om den er de knap 400 dask værd for hele pakken eller 300 for videoredigering.

Nu er vedkommende forhåbentelig blevet inspireret.   

Mvh. Leif.

Onliner:
Den første grill fest du har lavet er ret fed , hvad program brugte du til det .

Tak for hjælpen til alle
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis