Indkørsel med grus

I forbindelse med at vi skal til at grave rundt langs huset, overvejer vi i samme ombæring at "skrælle" en godt lag græs af, hvor vi parkerer og lave en rigtig indkørsel.

Det er ret jævnt og suger vand, så har egentlig bare tænkt at skrælle det plant ca 15 cm og hælde grus over. Men havd lægger man lige i bunden for at undgå ukrudt? Jeg synes kun, jeg kan læse om stabilgrus, og så kræver det jo noget mere udgravning og stampning mm. Det gider vi ikke bruge tid og penge på.
Det drejer sig om ca 100 kvm.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Grunden til at der gror ukrudt er at folket glemmer at der skal rives mindst en gang om ugen, gør man det vil ukrudt ikke kunne danne rodfæste ! Det har så også den fordel at gruset ikke bliver kørt ned til en fast under lag.
Okay, så man kan faktisk godt bare smide grus direkte på jorden. Jeg kan sagtens få revet og det gør heller ikke noget, at grusset bliver lidt "stampet" til, da vi mest vælger grus for naturgrundens udseende og ikke det praktiske (fliser).
Hvis det er fordi du vil kunne køre og parkere på pladsen, også om vinteren og i fugtige perioder, står du dig ved at grave de omtalte 15 cm af og fylde op med f.eks. 0-15 stabiltgrus. Ellers vil det ende i et pladderhelvede.
Jeg har snydt for dette et enkelt sted på min gårdsplads. Det ærgrer jeg mig vældig meget over hver vinter.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja det bedste vil nok være at lægge en kraftig ukrudts dug så du ikke uden videre får trykket gruset ned i jorden vinter dage.
Og vælge en størrelse der ikke sætter sig i dækkene
Korrekt opbygning til indkørsel er min 40 cm ned gerne en 50 cm . 30 cm Brokker eller andet som kan bruges som bundsikring ca str 0-130 mm. Der efter ligger du stabil grus eller knust beton ud str 0-32mm. Det skal selvfølgelig vibreres sammen så det bliver en hård overflade. Ukrudt bliver kun et problem der hvor du ikke kører tænk på det når i begynder og grave. Du kan evt ligge græsarmering ud istedet for for at bevare natur lookket

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis