Lav det selv? vandrør i eget hus og eget vandværk

Hej,

Må man selv trække og tilslutte vandrør (pex) i sit eget hus når man har eget vandværk?

Varmeinstallationen i huset har jeg selv lavet og kunne gøre det lovligt. Men er i tvivl om det samme gælder vandinstallationen.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Læste et eller andet sted det faktisk ikke er lovligt. Har desværre glemt sted og begrundelse. Men hvis jeg havde egen brønd, ville jeg personligt ikke spørge nogen om lov da man så var sikker på ikke at få nej. Som undskyldning kunne man så bruge hvis osv. at man ikke kan forestille sig der er nogen fare forbundet hermed for folk uden for ens egen matrikkel.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak for et svar jeg kunne bruge :-)
Jeg skal nemlig have indlagt offentligt vand ind senere på året og så er det vel ikke længere lovligt. Jeg kan måske allerede nu grave en pvc brønd ned hvor jeg vil have mit vand ind igennem og vandur til at sidde i - lovligt?
Ups - havde ikke set det sidste indlæg. Men så er jeg jo stadigvæk i tvivl om lovligheden...........?
Skrevet af dooit på 15 maj 2014 11:32

Hej,



Må man selv trække og tilslutte vandrør (pex) i sit eget hus når man har eget vandværk?



Varmeinstallationen i huset har jeg selv lavet og kunne gøre det lovligt. Men er i tvivl om det samme gælder vandinstallationen.


Nej det er ikke lovligt, fordi vandinstallationer er autoriseret område. Og nå du senere på året skal have lagt vand ind fra vandværket, er det helt sikkert ulovligt, at lave installationen selv. Din varmeinstallation er der i mod ikke autoriseret arbejde.

Men hvis du laver installationen efter reglerne, er der ingen der opdager det, det er vel også i bund og grund også det spørgsmålet går på??


fase
Du skal være opmærksom på, at hvis der sker en vandskade, der kan relateres til en hjemmelavet installation, der skulle have været autoriseret, så har forsikringen frit løb til ikke at betale udbedringerne.
Endvidere skal du huske at oplyse om, at det er hjemmelavet, når du en dag skal sælge huset.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis