Gule veste og cykelhjelme

Så vidt jeg ved, er cyklistforbundet tilhænger af cykelhjelme og modstander af iøjnefaldende veste. Forstår nogen af jer den dybere mening dermed? Thi argumentet mod vestene (hellere sikrere forhold for cyklister) kan også bruges mod hjelme, sikkerhedsseler og faldskærme. Og måske også mod sygesikring og brandforsikring. Eller hvad?
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis alle der befandt sig på en cykel skulle have sådan en gul vest på, ville ingen se dem ! I starten lagde man mærke til når der var en der kom med sådan en skrigende vest, i dag er der stort set ingen der bemærker dem. Vi er vane mennesker, og har vi set noget et par gange, bemærker vi det ikke længere.

Hvor imod en cykel hjelm beskytter din knold, hvid du skulle stå uhensigts mæssigt af dyret.

Tja, kan sagtens forstå argumentet hvis vi snakker om pangfarver i fuldt dagslys. Men til "pedalering" i vejr med dårligt sigte/mørke, vil jeg da stærkt anbefale man iføre sig en reflekterende vest, der mig bekendt kun fås i pangfarver.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg har lige været i London og der er det vist nok et lovkrav med veste til cykelister.

Men jeg tvivler på om det virker når alle drøner rundt med gul/orange veste og stadig kører med hovedet under armen, og er i gang med at begå selvmord... er selv cyklist og kan ikke forstå at folk kan finde på at snakke i mobil, sende sms, høre musik og i det hele taget ikke se en dyt af hvad der sker omkring dem.
Tror at mange cykelister er dybt egoistiske og åbenbart aldrig har siddet i en bil (eller endnu værre en lastbil) og set hvor lille en cyklist er i spejlet

Så skal jeg dog også være lige så hård ved billister der også har travlt med at tale i mobil, sms'e, skrue på radioen, ryge, spise og andre "små detaljer" der fjerner blikket fra det de egentlig burde beskæftige sig med, når de nu er blevet presset ind på førersædet.     

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Endnu et augment for at alle burde køre motor cykel, her kan der hverken ryges skrives sms-er eller anden form for uopmærksomheds ting. Og så skal det være forbudt at have noget der er større end 350 cc. Så behøver der ikke anlægges flere motor veje, og lastbiler må max. kunne køre 60 kmt.
Skrevet af Håndværkeren på 15 maj 2014 12:13
Endnu et augment for at alle burde køre motor cykel, her kan der hverken ryges skrives sms-er eller anden form for uopmærksomheds ting. Og så skal det være forbudt at have noget der er større end 350 cc. Så behøver der ikke anlægges flere motor veje, og lastbiler må max. kunne køre 60 kmt.
VRØVL. Du kan da både ryge, skrive/læse sms'er, ringe på mobil, spise, drikke væske, tisse  osv. på/fra din MC. Men du ved så også til gengæld, det med meget stor sansynlighed er dig selv det rigtig går galt for hvis .....   

Ja jo øh nej, men du kører vel heller ikke mere end 25 kmt., når du er ude og gøre vejene usikker med din mspjætter ???   Den eneste grund til du kører MC, er vel du undgår og være henvist til cykelstien. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Hej.
Der er een ulempe. Askebægeret har begrænset eller ingen funktion på den trehjulede


mvh

 varmetossen

For et stykke tid siden anskaffede jeg mig sådan en lille Fun Techt scootcar, så jeg køre faktisk mere med den end jeg bruger mine motorcykler, der kan jeg nemlig have hunni siddende ved siden af mig i en dertil indrettet kasse der er spændt fast.

Efter et par ture i den vil hun ikke med på MZpjætten der dog kan holde 90 kmt.

Skrevet af Klaus Lundstedt på 15 maj 2014 14:11
Hej.
Der er een ulempe. Askebægeret har begrænset eller ingen funktion på den trehjulede


mvh
Ja, det er den store (askebæger) han bruger. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Håndværkeren på 15 maj 2014 19:53
IH hvor er i altså bare søde
Ja ikke. 

Og så er vi som vanligt også gået helt off-topic for lang lang tid siden.  Undskyld trådholder. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis