Pudsning af sokkel

Jeg skal foretage nogle reparationer på min sokkel. Jeg vil gerne have, at soklen får et ensartet udtryk, når jeg er færdig.

Soklen ser ud til at have et tyndt pudslag yderst - dvs. ingen maling. Mit spørgsmål er, hvordan genskaber jeg samme udtryk, som soklen har dag?

Kan jeg fx lave en tynd blanding af kalkmørtel og en smule cement og "male" et tyndt lag udenpå soklen?

Der er tale om et hus fra 1932. Jeg går derfor ud fra, at soklen er udført i kalkmørtel. Jeg har forstået, at det derfor er strengt forbudt at benytte produkter, der ikke er diffussionsåbne eller produkter baseret på (for meget) cement.

Jeg har vedhæftet nogle billeder
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det fungerede vist ikke med billederne. Jeg ved ikke hvordan jeg skal uploade dem.
Jeg tror ikke din sokkel er lavet i kalkmørtel da kalk frostsprænger hvis det er kraftigt opfugtet som en sokkel jo i sagens natur bliver. Men det er svært at rådgive dig når vi ikke ved hvad soklen er lavet af hvilket kan være mange ting såsom fundablokke, lecablokke, beton eller måske endda mursten eller marksten hvis det er et gammelt hus.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også