Toiletsæde op/ned

Jeg har egentlig tit tænkt over hvorfor kvinder er så sure over at mænd ikke kan finde ud af at slå toiletsædet ned efter brug.
Hvad er det for en manual kvinderne har, hvori der står at det er mænd der skal slå toiletsædet ned og ikke kvinderne der skal slå det op efter at de har brugt det ???
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bare fjerne det helt, så er problemet løst.

Mvh. JørgenE
Hej.

Efter at have boet sammen med min kæreste i over 7 år, er jeg nu blevet overbevist om at det faktisk ser pænest ud med brættet nede - så det må være derfor.

Dog er jeg opdraget hjemmefra til ALTID at slå brættet ned efter mig, så det lå ganske naturligt for mig biggrin (ellers havde jeg nok ALDRIG lært det)

Ellers kan det være at "de" ikke bryder sig om at komme til at sidde på det kolde (halvvåde) porcelæn når de skal op og nat-tisse smile

Mvh
ThomasB

Er det ikke ret ligegyldigt når mændende alligevel aldrig rammer kummen?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Til Jølfi:

Nej, kvinderne skal jo netop være glade for at brættet bliver slået op, så der ikke bliver tisset på det.

I øvrigt er jeg HELT enig med Fysio!! Det er umuligt for mig at forstå hvorfor det er et induskutabelt faktum at brættet absolut SKAL slås ned efter brug.

Mænd sidder jo også ved visse lejligheder på brættet og personligt har jeg aldrig haft problemer med at huske at se efter om brættet er nede før jeg sætter mig. Hvorfor kan kvinder ikke lære at se sig for?

TS
Hej Fysio m.fl.

Her kommer forklaringen på, at man bør efterlade brættet nede:

Forestil jer de fire anvendelsessituationer for et toilet:

Når en kvinde laver bimmelim, SIDDER hun ned.
Når en kvinde laver bummelum, SIDDER hun ned.
Når en mand laver bimmelim, STÅR han op.
Når en mand laver bummelum, SIDDER han ned.

Altså: I 3 ud af 4 situationer foregår afbenyttelsen af toilettet siddende, altså med brættet nede.

Derfor bør man, for at være høflig mod den næste toiletbruger, efterlade brættet, så der er størst mulig sandsynlighed for at brættet passer til den næste brugssituation. Brættet bør derfor være nede, hvilket i øvrigt også er det pæneste.

(Jeg ved godt, at jeg nu risikerer at starte en diskussion om hvor hyppigt man laver "det ene" og "det andet", hvilket kan forrykke mit regnestykke. Skal vi ikke stoppe her - say no more - say no more).

Hilsen
Hans L.

Mvh.
HansL
Annonce
Kære HansL
Say No More.

Det hjalp ikke.

Nu starter vi helt forfra. Ovnpå det der bummelum-brædt er der endnu et total-lukkebræt for både bummelum og bimmelim.

Det ser flot ud når det er nede, men ligesom vores skraldepose under vasken, der kommer til syne åben når der er behov, ville det dog være smart, hvis også det andet låg var åbent, når man havde behov. Har vi ingen opfindere i blandt os?

Men nu kommer næste problem - skal toiletrullen så vende ind mod væggen eller ud ad.

Som jeg ser det er udad skøn, når den næste snip hænger parat, mens det er nemmere når den hænger indad og snippen ikke er parat, når man famler efter papir.

Hvad siger I andre kloge lokumsbrugere - jeg ved godt, det kun er mændene der bruger sådan noget, for det er pigerne for pæne til, og de prutter heller aldrig, men lugter alligevel en gang i mellem - vores kroppe er bygget forskelligt har jeg opdaget, og man bliver jo klogere med årene!

- JørgenE

Mvh. JørgenE
Hejsa

JørgenE, jeg mener helt klart at papiret skal hænge udad. Det gør det meget nemmere at finde i mørke når der hænger en lille snip.

Fysio

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Fysio (den 03-02-2003).]
Sikke noget WC-snak.

Det pæneste er da at både brættet og låget er slået ned, og så er det ligegyldigt hvordan det anvendes mest.

Iflg. Feng Shui kommer der grimme energier op af WC-et hvis låget står åbent. Går det dårligt i familien, så tjek lige status på wc sædet.

Om rullen skal vende den ene eller anden vej er fuldstændigt et spm. om temperament. Indtil vi flyttede ind i vores nuværende hus, hvor vi arvede en toiletrulleholder fra de foregående beboer, har jeg altid holdt på at snipppen skulle vende ind ad. Jeg syntes, det var meget nemmere at finde snippen, når den hang ind mod væggen(så selv det er en smagssag, Fysio), og tilmed var det meget nemmere med et snuptag af den ene hånd, at afvriste rullen de blade der skulle bruges. Nu har vi arvet en rulleholder der er stop på, så når man trækker ned ad, kan man nemt (stadig med en hånd) få det afmålte antal blade. Så fra at være en inkarneret "vende snippen indad" person er jeg nu gået over til fjende og blevet en inkarneret "vende snippen udad" person. I hvertfald når det drejer sig om vores hjemlige holder. Dette har forvirret hankønnene i familien en del, man kan ikke sådan komme og lave om på en regel, man har forsøgt at håndhæve i en menneskealder.

Der var dog et hankøn, der på et tidspunkt gjorde det klart for mig, at han ikke kunne klare sig med snippen vendende indad. Han kunne simpelthen ikke se hvordan han skulle kunne få fat i rullen, hvis snippen vendte indad, når han nu stod der efter at have tisset og gerne ville tørre snablen.

------------------
Annette

Annette
Det er da et almindeligt anerkendt faktum (og jeg er sikker på, at det også er videnskabeligt bevist), at det er krudtumuligt at betjene toiletpapiret med én hånd, hvis rullen vender udad! - Derfor skal den nødvendigvis vende indad wink

Toiletsædet og låget skal altid være lukket, så der ikke kan komme rotter op! Det mente en ældre dame, jeg engang boede til leje hos. biggrin

Mvh
Thomas

P.S.: Man er naturligvis nødt til at tage forbehold for særlig snedigt indrettede toiletpapirholdere. I sådanne tilfælde må der dispenseres fra reglerne!

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Prøv at lave en undersøgelse over emnet: "Toiletrullens placering?"

Jeg tror alle piger vender rullen på én måde, og alle vi mænd på en anden. Hvis vi da ellers erstatter den vi netop har tømt, og ikke bare råber: "Der er ikke mere papir!"

I øvrigt mener jeg, snippen skal vende udad.

Mvh.
bodker

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis