Afløb trækker ikke ordentligt

Jeg har lige lavet nyt badeværelse ovenpå et eksisterende. Da jeg så har monteret toilettet og bruger det et par gange trækker den ikke vandet ned med det samme. Det kan faktisk tage lang tid før det trækker ned og jeg har lagt mærke til at det kommer op fra afløbet i gulvet til toilettet og af og til i brusekabinen.

Der er trukket helt nyt PVC efter reglerne, men det er koblet på noget old gammelt ler 100mm rør der kører 60cm under gulvet.

Hvad kan der være galt? kan der ligge noget i røret som blokkerer eller kan det være kolapset længere henne eventuelt?

Det skal siges at det er det sidste badeværelse i ejendommen der er blevet lavet og det kører yderst ude i huset. Det gamle toilet er ikke blevet brugt i 2-3 år sådan set inden jeg skiftede det for en måned siden.

Det har også været galt med toilet nr 2 for 1½års tid siden hvor der var galt i en måned inden det åbenbart bare gik i sig selv.

 

Jeg har lige lavet nyt badeværelse ovenpå et... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis ikke jeg taget meget fejl, så sidder der faktisk en ned støbt vandlås under gulv afløbet. Havde der ikke været en vandlås, ville duften i det rum lugte af alt andet end lagkage
Som man kan se på billederne er der ingen vandlås i de pvc rør der som er sat på. Jeg har sat rockwool i røret så det lugter ikke, men af og til kommer der en lyd fra afløbet i køkkenet noget tid efter man har været på toilettet og så lugter der lidt.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis