Faldstamme fra gammelt køkken til toilet

I min kælder findes nu en gammel faldstamme som er lukket af efter at et køkken er nedlagt i stueetagen. Kan jeg nu bruge den til toilet i kælderen?






9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken diameter har den?
Nogen som ved noget om dette?
Det kommer an på, hvad den faldstamme løber ud i.
I mange gamle installationer løber køkkenvandet bare ud i en lille rensebrønd og så videre til noget siveværk af en art. Og så går det ikke med toilet.
Men da det er i kælderen, er det mest sandsynligt, at det er en normal kloak, og så skulle det være OK. Du skal så være sikker på, at der ikke er en vandlås i den bøjning, der sidder støbt ind i væggen.

Du slipper under alle omstændigheder nok ikke for at få besøg af en aut.kloakmester.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg ville prøve at pille renselemmen af, derefter finde din samle brønd (ligger som regel i indkørsel), og så sætte en have slange ind i hullet i renselemmen og tjekke om der kommer vand ud i din brønd.

Gør der det, kræver en autoriseret kloak mester på banen, for resten af arbejdet 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
du skal i hvert fald ha skiftet den del der er mindre end 100mm, og hvis røret løber direkte i kloakken, burde det være lige til for en aut vvs'er at lave det nye op til det nye toilet
hvis der skal ændres noget i installationen længere ude i systemet skal du osse ha fat i en aut kloakmester
så lige at du er fra 2300, er jævnligt på de kanter hvis, så hvis du er interesseret kan jeg nok lige slå et smut forbi
Jeg tænker også ud fra billede, at det ikke kan blive, et toilet som kan monteres på gulvet sådan lige.

Hilsen Martin

Går og roder med lidt af hver : -)
Intet problem med alm toilet, det skal bare være med p-lås i stedet for s-lås
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis