Nybyg - Kolonihave - Hvilket undertag?

Hej herinde :-)

Jeg håber nogen kan være lidt behjælpelige. Det er sådan, at min mand og jeg købte en Tom
kolonihavegrund sidst i april og vi er nu godt i gang med byggeriet af et nyt kolonihavehus.

Vi er færdige med fundament, bundrem og skelet. Vi brugte en dag på, at opbygge skelettet i moduler, som vi så har monteret i weekenden.

Vi har modtaget spær igår, og disse vil vi gerne montere i weekenden, og nu kommer det store spørgsmål så... Hvilket undertag skal vi vælge?
Vi har valgt en ensidig tagkonstruktion og forventer at bruge ståltagplader eller Onduline tagplader.

Umiddelbart så tænkte vi OSB plader som undertag, men det er jo et forholdstvist let tag vi vil bruge, så vi tænker også om det overhovedet er nødvendigt?
Masonit plader har vi også haft oppe at vende?

Vi har også været ude i, om det skal være et diffusionsåbent undertag, da vi laver fuld hems... ??

Bum bum...
Ja kom gerne med en masse inputs :-)

Hvad tænker i?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej AnneLeh.

Og velkommen her på LDS.

Jeg vil anbefale at i bruger stålplader, og dem kan du få med sådan en form for velourisering på bagsiden der modvirker kondens.

Hvis der skal isoleres skal der et diffusions åbent under tag på isolering  dampspærre og indvendig beklædning. Og jeg vil anbefale at i isolere, især hvis i skal have hems, der kan blive skrækkeligt varmt under sådan et ståltag.

Hold jer fra Udoline plader, de bliver hurtigt grimme at se på, OSB plader er anvendelige som under tag, er skal bruges tag krydsfiner. For selv om i laver en let konstruktion skal den kunne holde til sneens tryk. 

Det er da så hyggeligt når regnen trommer på taget, lidt lige som at ligge i telt når det regner
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis