Telestråling

Hej.
Min datter og svigersøn har fået et af samundets problemer på halsen. Opførelsen af en telemast på deres nabogrund er sendt til høring, og der skal være borgermøde på tirsdag.
Det er jo et område, hvor lærde og halvstuderede med stor fryd udtaler deres forblommede meninger med større eller mindre troværdighed. Og desværre lader det til, at når man går lidt ind i området, virker det plumret
Jeg har fundet: Rådet for Helbredssikker Telekommunikation, de samler og udgiver oplysninger og påstande.
Formodenlig en selvbestaltet gruppe, men det virker fornuftigt nok.
Skulle der sidde nogen derude med viden eller gode henvisninger, må I meget gerne fortælle om det.


mvh


 varmetossen

31 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Fis i en hornlygte !

De sidder da alle steder her ude hvor jeg bor står der en midt i et villa kvarter, i Sønderborg sidder der to i bare gågaden på hustagene.

Det er noget pjat at mennesker stritter imod udviklingen, de vil jo gerne have fuld dækning af deres mobiler o.s.v. Bare det ikke skal foregå i deres baghave, hellere ved den næste nabo bare ikke hos dem.

Er det ikke en melodi vi ofte hører, det skal ikke være mit bord.

Kunne forstå hvis det var en krudt fabrik eller en kemi virksomhed, men en antenne mast, så er det ved at være lidt for langt ud !

Jeg har nu brugt mobiltelefon i 30 år, og det har ikke skadet mig, idet jeg er HELT normal!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Tja, en fis i en hornlygte bliver folk vel ikke engang til hvis de bliver proppet i en mikrobølgeovn, kun et stykke brændt kulstof.  

Men faren er faktisk reel nok hvis man får tilstrækkelig høje doser stråling. Der er to ting der bestemmer hvor meget, frekvensen samt mængden af strålingen. Desværre kan folk ikke bedømme hvor meget man modtager af sidstnævnte (mængden) da det ikke kan ses eller mærkes. Og derved fremkommer folks frygt.

Der er ingen tvivl om at teleselskaberne gør alt hvad der er dem muligt for at udstrålingen fra deres antenner er så smal i det horinsotale plan det er dem muligt. Det gør at strålingen flyver hen over hovedet på folk der lever i nærheden. Grunden er den enkle, at den effekt man stråler ned i næromgivelserne er spildt, dvs. koster penge til ingen verdens nytte.  Der findes også lovgivning for hvor stor den afgivene effekt (feldtstyrke) der må smides i hovedet på folk er.

Personligt er jeg mere bange for den udstråling min mobiltelefon afgiver når jeg snakker, end den jeg vil modtage ved at bo tæt på en mast. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ingen tvivl om der kan være en strålings fare, ved de helt store antenner/paraboler.
Dengang jeg var i militæret havde vi en øvelse ved tdc's parabolanlæg i blåvand. Vi måtte ikke gå helt tæt ind foran en af parabolerne ellers var det så absolut intet problem. Og hvis nogen herinde har set de paraboler der står i blåvand ville i forstå hvor store de er ift. en alm. antenne man bruger til mobil dækning.
Vi er blevet et samfund der kun kan brokke os. Vi vil have alt så længe det ikke generer den mindste smule. Hørte for nylig en landmand der havde søgt om og udvide hans svinestald. Naboerne gik selvfølgelig voldsomt imod som naboer jo altid gør, en af begrundelserne fra en nabo der boede lige lidt over en km væk var at hvis der blev bygget en ny svinestald så skulle han pludselig male hans hus hvert år...

Hvorfor skal vi nogen gange gøre så meget for at finde en grund til vi kan brokke os???
Men kan godt se det giver et godt samtale emne over middagen, for er da godt nok trist og snakke om de positive ting.
Hej.
Tak for interressen.
For at starte bagfra, så er det ikke med brok for øje, men for at stille spørgsmål og få svar i den dialog der kommer på borgermødet.

Til Jakobbb, så er en 10 år gammel rapport ikke oplysende i disse tider.
Havde der været computere ved forrige århundredeskifte havde de forudset, at vi dag var druknet i hestelort.
Og det er gået stærkt de sidste 10 år.

Og Nitter: Den med udstrålingsvinklen i forhold til vandret lyder brugbar.

Og ktm: hvor står din mast, og hvis du har 30 års erfaring er du startet dengang det ikke var mobiltelefon, men biltelefon og KUNNE bæres/køres rundt.


mvh

 varmetossen

Rapporten viser at strålings mængden er meget mindre fra en mast ifht mobilen i brug ved øret
Og det der er målegrundlaget både 2g og 3g , det forholder sig stadig sådan selv efter 10år

Så kan man diskuterer herfra og til evigheden om den 1% af grenseværdien af stråling er skadelig at vade rundt i

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Klaus L.
Jeg købte min første slæbbare Siemens i 1982

Med venlig hilsen
ktm

 

Hæ Hæ jeg kan huske min onkels første mobil tlf. den fyldte det meste af bagage rummet på hans Volvo 544, det var i 1957, han var ingeniør !

Min første blev købt i forbindelse med at jeg køre mc. det var træls at stå ude ved Jens Hansens pløjemark og lortet ikke ville kører, så der blev indkøbt en Nokia på størrelse med en mursten, det var i 1992.

Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også