Telestråling

Hej.
Min datter og svigersøn har fået et af samundets problemer på halsen. Opførelsen af en telemast på deres nabogrund er sendt til høring, og der skal være borgermøde på tirsdag.
Det er jo et område, hvor lærde og halvstuderede med stor fryd udtaler deres forblommede meninger med større eller mindre troværdighed. Og desværre lader det til, at når man går lidt ind i området, virker det plumret
Jeg har fundet: Rådet for Helbredssikker Telekommunikation, de samler og udgiver oplysninger og påstande.
Formodenlig en selvbestaltet gruppe, men det virker fornuftigt nok.
Skulle der sidde nogen derude med viden eller gode henvisninger, må I meget gerne fortælle om det.


mvh


 varmetossen

Hej. Min datter og svigersøn har fået et af... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Det er lidt beskæmmende at opleve den nye verden. Nu har vi været en hel del i Tjekkiet for nogle år siden, men dengang kunne man købe et USB-modem, og så var man på overalt.
Her kan vi ikke engang stole på vores telefonforbindelse.
Vi er vist kommet langt bagud grundet nogle kapitalinteresser.
Nå,for mange sure bøvser giver halsbrand

mvh

 varmetossen

Så vidt jeg husker, var det Venstre med en vis storforbruger i spidsen der kom med den udtalelse og siden hvornår er de begyndt at interessere sig for den lille mand på gulvet.

Ikke at det nuværende gør det bedre, det er ialfald ikke længere arbejder politik de føre sig frem med !

Ja jeg ved det godt JørgenE at nu får jeg nogen på huden  

Forleden så jeg et sted at Politikkere fuldstændigt glemmer deres mærkesager, lige så snart de har fået en taburet i tinget

Fiber!
Har vi fået tilbudt, det koster kun 85.000 kr + 5000 mdl, så det er bare et greb i lommen? Ikke!
Vi er ved at nedspare 15.000 Mdl, men det er sværere. end man tror,

Vi kører selv mail og spam , og hoster. Derfor er der ikke bare nemt.

Mvh
Pinny
Fiber!
Har vi fået tilbudt, det koster kun 85.000 kr + 5000 mdl, så det er bare et greb i lommen? Ikke!
Vi er ved at nedspare 15.000 Mdl, men det er sværere. end man tror,

Vi kører selv mail og spam , og hoster. Derfor er der ikke bare nemt.

Mvh
Pinny
Skrevet af Pinny på 29 jun 2014 11:05

Fiber!

Har vi fået tilbudt, det koster kun 85.000 kr + 5000 mdl, så det er bare et greb i lommen? Ikke!

Vi er ved at nedspare 15.000 Mdl, men det er sværere. end man tror,



Vi kører selv mail og spam , og hoster. Derfor er der ikke bare nemt.

Lyder lidt underligt, med mindre i bor på en af de mindre øer i det sydfynske, og så alligevel. For både Strynø Lyø  Avernakø Hjortø Drejø Skarø har fået fiber net så vidt jeg er orienteret.

Der må ligge noget andet til grund for at i skal betale så meget



Annonce
Hej.
Så vidt jeg lige kan orientere mig er det forbeholdt erhverv og beboerforeninger, og de vil helst ikke høre på os i fritliggende ejendomme eller tage vores teleforhold alvorligt.
Vi har en mildest talt ringe bredbåndsforbindelse der kører via nogle samlemuffer i et utæt skab ude i vejkanten og det skab står lige ovenpå fiberkablet. Svaret fra selskabet er, at der desværre ikke er kabel i området.
Man blir sgu lidt utilpasset og muggen ind imellem.

mvh 

 varmetossen

Lyder som om i bor det forkerte sted, her på Als har alle fået det tilbudt endda ganske gratis. Tilmeldingen koster 1350,00 kr. og jeg bor da ude hvor kragerne ikke kommer, der er for langt  Vi var faktisk blandt de første på Als der fik det. fordi tilslutningen var så enorm.
Hej.
Selskabet gav sig - undtagelsvis - da min kones børnehave skulle tilsluttes fibernet for at køre intranet og ekstra sikkerhed og først efter henvendelse fra kommunens edb-afdeling.
Tilslutningspris kr 30.000,- og årlig drift kr 9000,-. Det er vel 5 år siden.
Nyt tilfælde, ny børnehave for 2 år siden. Nu blev de tilbudt kabel til havelågen, gratis, og driften kan jeg så ikke huske prisen på.
Samme selskab, samme næromåde.
mvh


 varmetossen

lidt morsomt vi bor midt mellem randers og viborg ca. 3 km fra hovedvej 16 hvor fibernettet løber.
via telekablerne kan vi få en 1 mb ned og 256 kb op
der er 11 boliger på vejen. pris for fiber net pr bolig fra enegi midtvest 45.000 kr i opstart og 5.778 kr pr. mdr.
vi bor da ikke i udkants danmark eller måske
heldig vis er der en person i esbjerg der efter skyline gik ned har lavet noget efter samme model der hedder skywire
her har vi en lille antenne uden på huset som gør at vi har 25 mb ned og 25 mb op til 249 kr pr. mdr.
Hej.
Jeg vil prøve i morgen at kontakte vores udbyder af fibernet.
Jeg tror at de er lige ved at have trukket tiden for langt ud med fordelagtige tilbud til brugerne. Pludselig er de overhalet indenom og fibernettet er stort set værdiløst.
Men jeg ser frem til en dialog.


mvh

 varmetossen

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også