Telestråling

Hej.
Min datter og svigersøn har fået et af samundets problemer på halsen. Opførelsen af en telemast på deres nabogrund er sendt til høring, og der skal være borgermøde på tirsdag.
Det er jo et område, hvor lærde og halvstuderede med stor fryd udtaler deres forblommede meninger med større eller mindre troværdighed. Og desværre lader det til, at når man går lidt ind i området, virker det plumret
Jeg har fundet: Rådet for Helbredssikker Telekommunikation, de samler og udgiver oplysninger og påstande.
Formodenlig en selvbestaltet gruppe, men det virker fornuftigt nok.
Skulle der sidde nogen derude med viden eller gode henvisninger, må I meget gerne fortælle om det.


mvh


 varmetossen

Hej. Min datter og svigersøn har fået et af... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
For mig at se er der bred enighed om at strålingen er værst fra telefonen du har klistret til øret.
Hvis vi så tager i betragtning at telefonen vil skrue op for sende-effekten jo dårligere signal den har kan det vel ikke være helt dårligt at bo i nærheden af en mast.
Det kommer meget an på den enkelte mobilmast.
I tæt bebygget område hvor der er forholdsvist mange master skal hver enkelt mast ikke dække ret langt. Der vil masten være udformet så den sender både meget vandret og lodret.

Hvis der er forholdsvist få master i området vil masten være udformet til at dække et stort areal med en forholdsiv lille lodret spredning.
I det tilfælde kan signalet være forringet når man er tæt på.
Kommer masten til at skygge på datterens grund? Eller tager den udsynet? Det ville jeg være mere nervøs for end strålingen.
Kan du ikke bare sende den der mast ud til os?

Der er har tissegammelt kobber, vores "mobile bredbånd" er langsomt, og det betaler vi 1500 kr/mdl for.
Piv!

Vores kobber kan TDC ikke gøre hurtigere, de vedligeholder det heller ikke. Jeg er pt gået over til deres "bredbånd", da jeg læser mange ebøger. Jeg foretrækker næsten rigtige bøger, hvor det tager under et minut at bladre!

Jeg satser ikke på hastighed, men stabilitet. Men det går afgjort for langsomt.

Og?





Mvh
Pinny

Pinny.

Det lyder lidt underligt at du endnu ikke har fået tilbudt fiber net !

Hej.
Jamen så er vi i samme båd. Vi har også bredbånd via tlf. stikket, og ledningerne kommer fra et lidt skævt skab i vejkanten modsat os, efter lidt påkørsler osv., og der sidder samlemufferne så i.
Jeg snakkede engang med en tekniker, der var herude, og han målte lidt og gav dommen: Næsten håbløst. Der er 2db signal mod forventet 6, og så vidt jeg husker er 3db en fordobling eller halvering.
Og jo. Der blev gravet fiberkabel ned lige forbi det gamle skab for et par år siden og der kom bestemt ikke noget tilbud.
På forespørgsel var svaret, at der var ikke interesse nok til at det var rentabelt at tilslutte nogen.
Nej , det kan der nok ikke komme på vores afsides liggende vej, men en dag bliver vi vel meldt ind i samfundet, nu det nu forlanges, at vi skal være'på'.


mvh

 varmetossen

Ja så vidt jeg husker var det den forrige regering der sagde noget om at alle skulle have adgang til fiber inden for en hvis år række. Og løber det forbi ude på vejen har du jo mulighed få at få tilsluttet, spørgsmålet er så bare om du vil betale det, du kan i princippet godt selv grave renden til tomrøret, det ligger kun i 35 cm. dybde. Det er nok den dyreste del af installationen.
I samme båd her.
Vi, en del af ældrebyrden, bor så langt ude bag ved Lars Tyndskids Mark, i en rådden banan i Udkantsdanmark, der oven i købet, undertiden, belaster sundhedssystemet, at vi kan se i vejviseren efter disse moderne bekvemmeligheder. (Vi har dog el og vand indlagt!)
Her kommer der med stor sikkerhed aldrig fibernet, idet området er totalt afskrevet og droppet af Varmemesteren.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også