Peugout

Jeg har en peugout 206+ fra 2012
Den vil ind i mellem ikke accelerere og displayet siger
Unblock diesel filter samt diesel additive minimum
Hvad er der galt??
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er sandsynligvis dit partikelfilter der er tilstoppet. Du må nok forbi værkstedet 

Med venlig hilsen

Anders

Tak Anders
Kan man skifte partikelfilter
Olek, kører du overhovedet til service med bilen?
Det lyder ikke sådan.

Der er en ekstra tank til et Diesel-additiv som skal tømmes/fyldes regelmæssigt (jeg tror det er hver 50000 km).
Additivet brgues til at rense partikelfilteret.
Da bilen melder "diesel additive minimum" kan den ikke rense filteret og det soder til.
Jeg tror det havde været billigere at overholde serviceintervallerne, nu koster det i stedet.

MvH,

Bent.
at bilen er fransk,betyder jo ikke at den er dum.hvis partikelfiltret var i udu,havde den jo nok skrevet det,nu vil den have et nyt brændstoffilter og så skriver den det til den stakkels ejer.
At der skal fyldes noget væske i en beholder er ej heller jordens undergang,hvis beholderen er tom skriver bilen ikke minimum men emty.
Jeg aner ikke hvad der skal i den beholder,men det må da stå i instruktionsbogen.

René
Er på linie med @Bent Andersen.

Det kan godt være at en fransk bil ikke er dum, men den er omvendt heller ikke så intelligent at den selv kan udføre af-sodningen af partikelfilteret hvis ELYOS tanken er tom .

Linket nedenfor :
Infodisplayet på din Citroen eller Peugeot viser en meddelelse, når bilen mangler eolysevæske – herefter skal du snarest muligt have påfyldt væske, idet partikelfilteret fra dette tidspunkt begynder at sode til.  Aunetto anbefaler, at eolysevæsken først påfyldes, når beholderen er tom – dvs. når meddelelsen vises.

@Olek2446. Man kan måske godt skifte partikelfilter selv hvis man er uddannet handy-mand.  Det er ikke som at skifte luftfilter eller oliefilter - en udskiftning til blot få hundrede kroner.
Et nyt filter med ELYOS opfyldning koster typisk 7-7500 kroner .

http://www.aunetto.dk/Partikelfilter-34372.htm

Suzuki GS500 E - 1994
Opel Astra J (P10) 16 XER 1,6 5 dørs - 2013
Annonce
René, det er ikke brændstoffilteret, men partikelfilteret der melder fejl.

Bent.
Så er den alligevel dum for alt andet lige ville det være nemmere at gøre den glad hvis den skrev at det var partikelfilteret og ikke dieselfiltret den ville have ordnet.

René
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis