hjullejeværktøj polo 9n

Hej Alle.

Jeg skal ha skiftet min et forhjulleje på min polo 9n. Det er så gået op for mig at der kræves et særligt værktøj. Hvor kan man købe det? Kan man evt lave noget selv? Ps jeg har forsøgt at google det. Men måske er det et forkert søgeord jeg bruger.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilket værktøj tænker du helt præcist på?


 

Skrevet af grossmann på 13 maj 2014 08:14
Hvilket værktøj tænker du helt præcist på?
Hej grossmann

Noget der ligner dette: http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og-varkstedsudstyr/Chassis/Varktojssat-kompakthjullejer-191566/

det skal bare kunne bruges til nav med 5 huller, så der skal være 5 pinde som kan sættes i rigtig fordeling-


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej igen grossmann.

der er en fin vidio af jobbet her:http://www.youtube.com/watch?v=YtU4koy-iUc

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg tror de skåle øverst på billedet kan sættes ind bagved når midterdelen skal ud. Har du mulighed for selv at pille navet af og så evt få et værksted til at presse nyt leje i? Det tager dem maks 15 min hvis du kommer med løst nav.


 

Skrevet af grossmann på 13 maj 2014 08:39
Jeg tror de skåle øverst på billedet kan sættes ind bagved når midterdelen skal ud. Har du mulighed for selv at pille navet af og så evt få et værksted til at presse nyt leje i? Det tager dem maks 15 min hvis du kommer med løst nav.
Hej igen.
Fik postet  et indlæg samme tid som dig. Se vidioen.
jeg har self tænkt på at det var en mulighed men ville egentlig gerne ha værktøjet da jeg er i tvivl om hvorvidt der skal skiftes et eller to lejer. Den larmer ad h til så det er svært at høre hvor det kommer fra.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Kan du ikke bare løfte bagenden op på bilen og så dreje hjulet hurtigt rundt og så lytte til dem? Den slags værktøj i videoen får du nok ikke til under 10000kr så jeg tror jeg må råde dig til at lade et værksted om det. Med mindre du skifter ualmindeligt mange lejer kan det da ikke gå for dig at købe sættet fra Biltema.


 

Hej.
Jeg ville nok vælge at løfte forenden .

Jeg skulle have skiftet forhjulsleje på vores Avensis og valgte at pille navet af og få en mand med en presse til at gøre det, og det havde jeg aldrig fået gjort på filebænken selv om jeg før har skiftet lejer på biler.
Jeg hørte også på prisen på et fjederben fra hugger og det kostede det same som et nyt leje.

mvh

 varmetossen

Selvfølgelig forenden


 

http://www.xxl-automotive.de/Spezialwerkzeug/Fahrwerk-Achse/Radlager:::7_146_149.html

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Når man skifter lejer, kommer man langt, hvis man overholder følgende.

Når du presser yderringen i, skal du have et værktøj der kun presser på yderringen, når du presser det i.

Når du skal presse inderringen i, skal du have et værktøj, der kun presser på inderringen.

Overholder man det, er man kommen langt. (hvis man ikke overholder der, forkortes de nye lejers levetid drastisk.)

Og så lejer skal presses i, at bruge en hammer er no-go......

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis