hjullejeværktøj polo 9n

Hej Alle.

Jeg skal ha skiftet min et forhjulleje på min polo 9n. Det er så gået op for mig at der kræves et særligt værktøj. Hvor kan man købe det? Kan man evt lave noget selv? Ps jeg har forsøgt at google det. Men måske er det et forkert søgeord jeg bruger.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej Alle. Jeg skal ha skiftet min et... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej .

tak for alle svarene.

@ je-ns
jeg har isat en del lejer. de fleste forhjullejer er idag færdigsamlede, og er relativt nemme at presse i. Problemet med poloen er at flancen som fælgen sidder på er fastmed i lejet., man kan derfeo ikke presse på yderringen uden noget specialværktøj.
@ peter-r jeg synes ikke det ligner et værktøj der kan bruges.
@ grossman. Jo jeg skal self ha forenden op og lytte til begge lejer. Hvis det fra biltema havde kunnet bruges så havde jeg da nok bare købt det.

Det ser ud som om man kan få det på e-bay, men jeg har aldrig handlet der så er lidt utryg ved det.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.

Selv om lejerne i dag er færdig samlede, eller man køber hjulnav med leje, skal man ikke ikke presse på yderringen, når inderringen presses på, eller modsat.

Ja det kræver speciel specialværktøj.

Vel som dette her..

www.youtube.com/watch?v=YtU4koy-iUc

Skrevet af je__ns på 14 maj 2014 16:14

Selv om lejerne i dag er færdig samlede, eller man køber hjulnav med leje, skal man ikke ikke presse på yderringen, når inderringen presses på, eller modsat.

Ja det kræver speciel specialværktøj.

Vel som dette her..

www.youtube.com/watch?v=YtU4koy-iUc

Hejsa je-ns
Det er faktisk den vidio jeg linker til i mit tredie indlæg.. Så ja det er der for jeg forsøger at skaffe etsådant værktøj. Alternativt må jeg jo ta lejehuset af og køre hen til en mekaniker.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Skrevet af kovas på 14 maj 2014

Det ser ud som om man kan få det på e-bay, men jeg har aldrig handlet der så er lidt utryg ved det.

e-bay er det sikreste sted du kan handle så gør du roligt det.

René

Sikkert, dog kun ved køb i europa, postdanmark kikker med, så hav altid minimum 160 kr. ekstra på prisen hvis de eks, er fra usa. Men mht. værktøj og autodele burde tyskland kunne dække selv et større dansk autoværksted.

På ngen reservedelssider fra tyskland kan du opleve at de vil sælge dig hele klumpen for små penge ift. reservedelsprisen i danmark, så skal du slet ikke tænke på værktøj. Det er bare noget jeg har set til konens fabia så jo også er en 9N.

Prøv eks. atp autoteile (google), brug chrome ved besøg og oversæt, hvis du sad og drømte om hende den smukke fra klassen i tysktimerne istedet for at lære grammatik og gloser.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Annonce
Med hensyn til sikkerhed mener jeg ikke at du er fritaget for at betale moms men at Pay-Pal betaler pengene tilbage hvis pakken udebliver.
Hvis du handler i en butik udenfor EU skal du hvis varens pris er over 80Kr betale 25%moms(også af portoen)og 160Kr. i gebyr hvis operatøren er Post Danmark.
Hvis du holder dig til EU er det butikken der skal afregne moms.

René
Hej ALB 69.

Jeg fandt dette: http://www.ebay.com/itm/Wheel-Hub-Wheel-Bearing-Compact-Remover-Installing-Kit-Set-VW-VAG-Audi-Polo/251528998830?_trksid=p2045573.c100033.m2042&_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20131017132637%26meid%3D6934918254859897147%26pid%3D100033%26prg%3D20131017132637%26rk%3D1%26rkt%3D4%26sd%3D251528998830#payCntId

Jeg kunne vel ikke få dig til lige kore at ridse op hvordan man handler på ebay?

Tak for alle svarene.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Først og fremmest skal du have en Pay-Pal konto. Den styres af Danske bank så ingen kvaler der, de trækker pengene på dit kort som ikke behøver at være fra Danske bank. Det er gratis men de lever af en lidt ringe kurs.
Jeg kan ikke finde ud af at linke fra mobilos men brug Google så finder du hurtigt ud af hvordan.
At oprette sig som bruger på e-bay er lige ud af landevejen.
Når det er overstået er det bare at handle, hvis du holder dig til EU er der ingen problemer uanset pris men fra østen kan du handle op til 80 kroner uden at betale moms.
Ikke alle sender til DK så det skal du undersøge men det står på siden.
Når du går til kassen og trykker køb kommer Pay-Pals side frem og så er det bare at lokke ind og betale, 4 sekunder senere får du mail fra Pay-pal og sælger og så er det bare at vente på fragtmanden.
Modtager du ikke pakken til anførte tid rykker du sælger og sker der stadig intet kontakter du Pay-Pal på dansk og de ordner resten.
Personligt har jeg vel over 1000 handler på mit CW og har aldrig oplevet noget farligt.

René
Hej ALB69.

Super  tak for svar. Jeg  har prøvet at finde ud af hvor  ebay.com.itm kommer fra men uden held. Hvordan finder man ud af hvor i veden siden er fra?

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Paypal styres af danske bank, det er nyt for mig. Det er bare en kont du kan hæft op på hvilken som helst visa kort og andre. Se paypal.com.

Det burde ikke være nødvendigt at købe uden for eu når vi har tyskland.

PAS PÅ, ebay er vanedannende.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere