Er dette badeværelse ulovligt?

Hej

En kammerat og jeg, kom for leden til at tale om fald i på badeværelsesgulv.
I den forbindelse nævnte han, at hvis brusenichen er med høj kant, så skal der også være et afløb i gulvet uden for brusenichen, da et sprængt vandrør etc. ellers vil forårsage, at vandet ville løbe ud i resten af huset.

Er det korrekt? Og i så fald, er vores badeværelse så ulovligt?
Det er fra 2003, og der er kun det afløb som ses på billedet.



Hej En kammerat og jeg, kom for leden til at... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Måske - men vi fik en K3 på det... (som jeg husker)..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der står direkte : Anvendes fastmonterede skærmvægge, der slutter tæt mod væg, afgrænser disse vådzonen på væggene. Og i vådzonen skal være afløb med fald.
Det må så også betyde at i dette tilfælde er badeværelset lovligt.

Skrevet af klavil på 13 maj 2014 01:43
Der står direkte : Anvendes fastmonterede skærmvægge, der slutter tæt mod væg, afgrænser disse vådzonen på væggene. Og i vådzonen skal være afløb med fald.
Det må så også betyde at i dette tilfælde er badeværelset lovligt.


Men et badeværelsesgulv betragtes jo også som en vådzone?!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Ja gulvet i brusekabinen, men ikke udenfor når den er lukket. Man må jo reelt også sætte en brusekabine op i et soveværelse, uden der skal laves fald i resten af værelset
Er der ikke en regel om at hvis rummet, som vasken monteres i, ikke har gulvafløb, så skal vasken være forsynet med "overløb"?
Altså det der lille hul i overkanten på vasken.
Det er jo osse de færreste køkkener, der er gulvafløb i, men køkkenvasken er altid med overløb.

Venlig hilsen
Knud
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis