Knive med benskafter

Kære alle lav-det-selv entusiaster.

Nu er det min tur til et godt råd eller to.
Har en stak knive med benskafter som gæster i sommerhuset har haft i opvaskemaskinen. De vidste ikke bedre så nu må jeg se om de kan reddes.
Skafterne bliver hvide og skjoldede, og hvad gør man så ?
Gode og brugbare råd modtages med tak.

Bjarne

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Topglans får du med en polering med kludeskive med canaubervoks på boremaskinen.
Men en håndpolering med en af husets ikke alt for hidsige pudsemidler er også en mulighed. Gnid skafterne med en blød klud med Brasso,  wienerkalk i brun sæbe eller sprit, Slipol, Slipoline eller hvad du nu har.
Hej Lars
Skylder dig et svar på dit indlæg.
Slipol og Brasso er forsøgt uden tilfredsstillende resultat. Så nu bestilles der en polereskive og canaubervoks.
Vender tilbage når det erforsøgt.

Bedste hilsner
Bjarne

 

Hvis ikke du har kunnet pudse det væk med Slipol skal du have en pudsemasse med til kludeskiven også, som du bruger før voksen. Voksen giver den sidste glans og beskyttende overflade, men kan næppe fjerne de hvide belægninger, hvis ikke Slipol har magtet det.

Du kan finde pudsemasse på linket ovenfor eller her

PS Man kan jo også anvende Slipol på en kludeskive, men det stænker jo nemt ud over det hele.


Tak for indput.

Vender tilbage senere når det er forsøgt

Bjarne

 

Så er det vist på tide med en tilbagemelding.
Efter brug af slibemasse og efterfølgende polering med carnaubervoks er resultatet fremragende.
Og så lige et spørgsmål mere, da jeg bestilte tingene på nettet solgte de noget der hedder glimmermasse som fås til forskellige materialer, bl.a. noget til træ, ben m.m.
Jeg købte en blok men hvad er det egentlig, har forgæves søgt på nettet.

Bjarne

 

Annonce
Bjarne ros for din tilbagemelding. Det glemmer en del desværre. Derudover tillykke med resultatet.

 Nu skriver du glimmermasse. Jeg vil gætte på at det er det samme som glinsemasse, altså en ikke (eller kun meget lidt) slibende masse, der skal give emnet den sidste finish før overfladebeskyttelsen og slutglansen med canaubervoksen. 

 Men du må da prøve din glimmermasse på et et stykke hårdttræ el. lign og se om du får en blank hård overflade med reflekser i eller hvad der sker 

Hej Bjarne,

Har 10 knive med samme problem - bor i Odense og kan se du også gør - ville du være interesseret i at behandle dem? 

Mvh. Kristian 

Hej Kristian.

Giv et kald på 60602382, så finder vi ud af det.

Bjarne


 

Hej igen,

Super - det gør jeg nu.

Mvh.

Kristian 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis