Fugning ser ud ad h... til - og tager evigheder

Okay, det var måske en lille smule overmodigt, da jeg tænkte: Hvor svært kan det lige være at smide lidt mørtel ind i fugerne?? RET svært viser det sig  Jeg har en fornemmelse af, at det måske kunne blive lidt lettere med noget mere / andet værktøj, men er lidt blank på hvad. Det er den her mur, jeg er startet på. Det mørke er mit arbejde.

Jeg bruger en 5 mm. fuge...ske?? og efter at have slåsset lidt med at få mørtlen til at smutte i hullerne, indhentede jeg hjælp fra en brugt masonitplade, som jeg lægger mørtel på, lægger op til hullet og skovler ind fra. Det hjælper lidt, men der er stadig mørtel over det hele. Jeg regner med, at jeg kan købe et bedre redskab end masonitpladen, men murstenene er MEGET ujævne, og der er en  del hakker i... vil det gøre en stor forskel så?

Og så er det så ujævnt, at den dersens 5 mm fuge...ske? nogle steder er lidt for lille, nogle steder slet ikke rækker (store huller, hvor mursten er brækket af), og det kommer til at se ud ad h... til. Andre steder er den alt for stor, og det ser også ud ad h... til.

Endelig tror jeg, at jeg kommer til at fedte for meget med det. Når jeg lægger på første gang, får jeg en fin glat overflade, men så har jeg jo valgt, at jeg gerne vil have stenene til at stikke lidt ud (det er i øvrigt indendørs) og skeen er lidt for stor, og så må jeg til at tage af igen. Og inden jeg er færdig med det, er der mørtel på alle stenene, og overfladen på fugen ser bare lidt træls ud.

Alle input modtages med stor tak :-) Smider lige et par billeder også...

mvh. tina

Okay, det var måske en lille smule overmodigt, da... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
For mig ser det ud som om du lægger en cementfuge over en mager kalkfuge, og så ville jeg nok blande lidt cement i et glas vand og stryge i fugen, lade det binde af og så lægge fugen i.
Beklager den extra ulejlighed . Nu er det indendørs, så det kan være det går, for når man fuger udvendig skal dybden være min. 25 - 30 mm.

mvh

 varmetossen

Jeps! Jeg har husket at vande. Tak for det spørgsmål, for nu føler jeg mig helt vildt sej, fordi jeg har husket det ;-)

Klaus Lundstedt, tak for input. Jeg lurede godt nok på, at det ikke lignede cement, men det var hvad Bygma-manden sagde, at jeg skulle bruge. Synes godt nok også, at det er gået ret meget retur med rådgivningen i Bygma på det sidste...
Og jeg har nu krattet ud efter, hvad der stod på posen ;-)

mvh. tina



 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis