Lime skamolplader

Findes der noget som kan lime skamolplader sammen og som vil kunne holde i en brændeovn? Jeg skal erstatte denne: http://hviidspejseshop.dk/webshop/tilbehoer-og-reservedele/reservedele/morso/morso-1540/184-rogledeplade
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan besvares med et enkelt NEJ, og så vidt jeg kan se er den plade støbt af jern, så hvorfor lige lave om på det ?
Hej.

Jeg kan sådan set følge jer begge, for jeg har præcis samme problem (nedsmeltet røgvender) og et ønske om at erstatte den med noget mere temperaturbestandigt.

Jeg har prøvet med en stor, tyk vermiculit plade, som hviler på hjemmelavede side "sten" og den holdt ikke længere end til at fruen fyldte ovnen med træ og ga' den al den luft den kunne trække. Da blev pladen "skør" og lå og grinede ad mig i bunden af ovnen...

"Born to Run" er fra 1975... og det er stadig en fed plade.

Forsøgte fruen at antenne en skorstens brand eller at futte hytten af, den må have være rødglødende. Det er der jo intet der kan holde til, så du må lære fruen at holde øje med ovnen, det er da spild af godt træ !

Jeg har haft brændeovn i huset fra dag et, der er ikke andet til opvarmning, men jeg har aldrig fyldt den op med træ, det er spild af træ.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis