Hvordan fjernes polyfilla

Hej

Jeg har fjernet tapet og står nu med en rå betonvæg. Der er en masse gamle lapninger med bl.a. polyfilla, disse vil jeg godt have fjernet. Jeg har tænkt mig at male direkte ovenpå betonen og vil gerne have de naturlige huller og revner, så man kan se dem igennem malingen. Hvordan fjerner jeg polyfillaen uden at ændre strukturen på de huller og revner den er brugt på?

Håber der er nogen der kan hjælpe :-)

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Polyfilla er gipsbaseret, så tror den eneste måde du nænsomt kan fjerne det på er ved at opløse det med vand, gerne varmt, eventuelt en damper og så prøv at skure med et eller andet der ikke ødelægger den anden overflade...

En skuresvamp? Eller måske noget ståluld... Eller eventuelt, med nænsom hånd, en spartel

Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
Polyfilla er noget genstridigt noget... Det er korrekt at det er baseret på gips, men min erfaring er at det ikke sådan lige kan opløses i vand. Jeg tror du er nødt til at bore det ud. Vand kommer du ingen vejne med, hverken varmt eller koldt, det er min påstand.
Jeg har en Damp renser - den kan fjerne noge filer og maler rester på en effektiv måde.

Bornholm er et dejligt sted.
Jeg ville fjerne Polyfilla, der er “overniveau” dvs plan med vær. Derefter rører du en lille smule strandsand ud i en smule grunder. Mal over polyfillaen og lad tørre. Nu kan du male hele væggen.

 

I naturen, f. eks. i Østrig, kan man opleve store huller i jorden, der skyldes at regn har opløst gips i jorden, så hvis du har et par millioner år at gøre godt med, så kan gips opløses i vand (der godt nok er svagt surt).
Gips anses normalt for uopløseligt så i dit tilfælde kan vand ikke anvendes.
Hvad med 100 grader vamt damp tryk på?

Bornholm er et dejligt sted.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også