HJÆLP! kan ikke finde signal

Hey experter

kan I give noget gode råd, hvordan jeg kan fnde signalet.
parabol 240cm, elevation 10.8* satellite: thor 0.8W ,

jeg har lige fået parabol, men kun skålet . så jeg lavede selv lnb stænger (arme)
lnb afstand 90cm, ifølge satlex.de.
og ifølge iphone app´en DP AR Pro, er der signal.

er der noget websider hvor jeg kan købe stænger til den parabol. ?

med venlig hilsen,
Steve Kristensen
fra Tasiilaq, east Greenland.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg lavede selv ln stænger, men jeg kan ikke finde ud af hvilket en skal jeg bruge. jeg har funde 2 websider :
1. http://en.olmi.tv/d/parabola-240-alu-prime-focus-1000149/?section=description
2. satlex.de/en/fdratio-params.html?diam=240&depth=40

1 er 80 cm afstand
2 er 90 cm afstand

med enlig hilsen,
Steve Kristensen
Tja Steve. Hvis de mål der står i nr. 2 link er korrekte, er det formodentelig de mål du skal bruge. For at fjerne alle misforståelser er de 90 cm fra LNA'ens antenne og bunden af parabolen du skal gå ud fra. Afstanden skal være meget nøjagtig og LNA'en skal være vinkelret på bunden af parabolen (den sorte plet). Med en sådanne parabol skal der ikke ret meget unøjagtighed til før gain rasler af den.

Forbered dig så på at en parabol med 1,5 graders åbningsvinkel er utrolig svær at ligne ind og må den ikke svinge det mindste smule når det blæser. Den burde strengt taget stå lige over jorden, spændt fast på er støbt fundament og styret med mindst to ekstra stivere.

Pøj pøj.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
okay, tak for svaret

en spørgsmål til:
er der noget steder hvor jeg kan købe det perfekte stænger?

jeg prøvede at søge men jeg ved ikke hvordan, kun stænger og ikke hele parabol.

med venlig hilsen,
Steve Kristensen

Hej Steve.

Du har godt nok begivet dig ud på tynd is. Kan du ikke købe tilbehøret, hvor du købte parabolen?

Modtagehovedet skal placeres nøjagtig i parabolens brændpunkt, og med en åbningsvinkel på lige knap 1,5 grd. skal det være pinlig nøjagtig. Fabrikanten af parabolen må kunne oplyse brændpunktet. Ellers må du selv i gang med at beregne den, men det kræver en pinlig nøjagtig opmåling af parabolen. Beregningen involverer 2. grads ligning.

Fik du for øvrigt den anden parabol med elevationen på, var det 11,7 grd., til at virke?

God fornøjelse

fase
tak igen for svaret.

jeg købte skålet fra her i byen, tidligere ejer har ikke brugt det i ca. 3 år fordi den har ikke noget stænger.

hvad er åbningsvinkel ?

Skrevet af stevekrist på 12 maj 2014 22:58

tak igen for svaret.

jeg købte skålet fra her i byen, tidligere ejer har ikke brugt det i ca. 3 år fordi den har ikke noget stænger.

hvad er åbningsvinkel ?

Du må i gang med at finde nogle stænger, f.eks. gevindstænger. Men det er jo ikke gjort med det, du skal også have placeret modtagehovedet i parabolens brændpunkt, som du ikke er helt sikker på. For at kunne placere stængerne korrekt skal du vide, hvor brændpunktet er.

Åbningsvinklen er den vinkel, som mikrobølgehovedet skal placeres inden for.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis