vand i ny isolering

Er i gang med et isoleret værksted på 45 m2 med fladt tag, har isoleret taget ovenfra med 250 mm. lavet 50 mm. afstand til tagpladerne, på 21 mm. 

Her efter købte jeg en ny presenning og har nu efter 3 dages regn erfaret at svejsningen på midten er utæt, der er nu lidt vand på undersiden af taget, det ligger på dampspærren.

Mine spørgsmål er:
1. Kan det tørre af sig selv ?
2. Løber vandet igennem glasuld?
3. Skal der nyt op ? 

Min egen løsning ville nok være, at skære dampspærren  op og lad det tørre.
Hilsen Pedersen
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tørre helt af sig selv i løbet af sommeren, bare du sørger for at udluftningen er i orden
Skift den isolering der er våd. Du har adgang til isoleringen, det er ikke ret dyrt og det er voldsom uhensigtsmæssig at spærre fugt inde.

Overvej iøvrigt om ikke du skal lave lidt mere ventilationsspalte. Isoleringen vil udvide. Man plejer at lave. 70 mm - så ender man cirka på ðe 50 mm
Hvis det ikke ligefrem drypper fra den ville jeg nu også lad den ligge, dog ikke hvis den er våd helt ned til sidste lag. Men de kan da ligges ud til tørre, lige frem smide det væk... Ser meget isolering i uskårne stykker på vores "genbrugsplads". Hvis det er kasseret fordi det er vådt undres jeg. Det er jo uorganisk, og vand vil altid fordampe.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Den er på ingen måder gennemvåd, der hvor vandet kommer igennem og ned til dampspærren er i samlingerne mellem batsne.

Jeg tror når vi har haft et par tørvejrsdage, vil jeg tager de baner ned hvor der har været vand på dampspærren, og tørre dem på gulvet inde i huset som gerne skulle være lukket til den tid, der kan de så ligge i et par uger til jeg er færdig med beklædningen udvendig.

Hilsen Pedersen

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis