Lugt fra varmeapparat

Hej
Min bil lugter af varm kølervæske i hele kabinen når der skrues op for varmen.....
Det lugter mistænkeligt af en lettere utæt varmeapparat! Har samme lugt som når man tager dækslet af en køler eller til ekspansionstanken når motor er varm!
Men bilen bruger ikke vand (har føler i ekspansionstanken).
Hvad mener I derude, er det en utæt varmeapparat?
Det er ikke bare lige at skifte da hele instrumentpanelet jo skal adskilles fra anhængertrækket og frem

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, bilen er opbygget rundt om varmeapparatet.

Du kunne jo prøve med et skud kølertætningsmiddel, især hvis det er en gryde, du ikke baserer en meget lang fremtid på.
Ja, ja, jeg ved det er fusk, men hvad er fidusen i at ofre 20-30.000 kr. på en gryde, der evt. skal til hug om et års tid??

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af kewinlund på 09 maj 2014 20:09
Det er ikke bare lige at skifte da hele instrumentpanelet jo skal adskilles fra anhængertrækket og frem


Ha ha! Ja noget af en beskrivelse, men du har rigtig fat i hvad der er galt heldigvis.

Og den bruger vand, det er bare så lidt så det ikke bare forsvinder ned på et par dage, men lugten og sikkert et lidt fugtigt gulvtæppe er ikke til at tage fejl af.

Du kan måske finde en fidus til det på youtube, prøv og skriv:Heater unit replacement+bilmodel i søgefeltet

Det gav gevinst og fiduser til min Toyota da jeg havde den, den kunne lirkes sidevejs ud så det var et tip der gav jackpot. Også min kammerats Honda Prelude gav pote så der ikke skulle skilles mere ad end nødvendigt 

Sidevejs afmonteringen kunne jeg så bagefter finde i min Haynes manual så der kunne jeg have kigget først   Så Haynes manual er også en god ting.

 Mvh Henrik

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis