Ny søjleboremaskine til hobbybrug - kvalitet

Hej drenge

Budget er max 2500 kr.

Hvilken søjleboremaskine vil I anbefale med tanke på at kvalitet og brugervenligt.

Mvh.

Kenneth

Svendborg

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Til træ eller metal, og hvad kræver du af størrelse, samt skal det være en søjleboremaskine, eller kan en bænkboremaskine gøre det.

Ofte vil man kunne finde en brugt i rigtig god kvalitet....

Både træ og metal. Det skal være en søjleboremaskine.
har set nogle i Harald Nyborg, er de noget ved? Vil jo gerne have noget kram der duer og ikke brænder sammen ugen efter reklamationen udløber:-)

Ved en søjleboremaskine, mener jeg en som står på gulvet.

En bænkboremaskine, er en der står på et bord.

Jeg synes kun jeg kunne finde bænkboremaskiner hos hn.

Her er en søjlebormaskine jeg har prøvet en tilsvarende, fin nok med oser ikke af kvalitet.

www.primusdanmark.dk/søjlebo...-1872.html

Hvis du har 400 volt i værkstedet ville jeg gå efter en med  trefaset motor.

Hm, så må jeg nok moderere mig lidt til en bænkboremaskine.
Hm, så må jeg nok moderere mig lidt til en bænkboremaskine.
Annonce
Det var godt nok billigt. Hvad skal jeg være opmærksom på ved sådan en brugthandel?
Når du køber brugt skal du især kigge på standen af maskinen.
Ser den pæn og velholdt ud, det fortæller i mange tilfælde hvilket liv den har haft og om den er blevet passet ordentligt.
Kig på ting som eks maling, skaller den af, er den bulet osv. Siger mange ting omkring hvordan den er blevet passet.
Gå langt uden om de alt for billige, altså harald nyborg produkter, el primus danmark eller lign billige produkter da de ofte kun er bygget til og holde 2 år.
Og vigtigst så få den startet op ved sælger, lyt efter mislyde, prøv og sæt et bor i og bor et hul i noget jern, på den måde kan du se om borepatronen stadig kan låse ordentligt eller om den trænger til og blive udskiftet.
Skrevet af kbr100 på 10 maj 2014 04:31
Det var godt nok billigt. Hvad skal jeg være opmærksom på ved sådan en brugthandel?
Tja, ville nu mere fokusere på om der er slør eller skævheder i spindlen. Og hvis der er, bliver dine huller pænt trekantede.  

Men for kr. trehundrede kan du jo heller ikke forvente og få en 10.000 kroners maskine. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Bosch PBD 40 er der flere her inde, som taler varmt for. Den kunne jeg selv godt finde på at købe. Den har variable hastighed, uden at man skal flytte kileremmen, hvilket tiltaler mig. Koster ca. 1700 kr
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også