Maling af badeværelsesgulv.

Jeg vil gerne male gulvet på badeværelset i mit nye hus.

Kan man det - og hvis ja - hvad maling skal det så være ?

Jeg er en ægte "gør-det-selv" og jeg elsker at lave ting og sager selv. ??
Her d. 1 juni flytter jeg i hus, med min kæreste, på landet, efter 10 år i lejlighed i Kbh. ?? Glæder mig til, at skulle lave rigtig mange "gør-det-selv" ting. ??
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Ingrid.

Det kan være svært at få til at holde rigtigt godt...

Men ja, det kan man godt.

Det er sindssygt vigtigt at få det renset fuldstændigt rent for kalk, kalksæbe og øvrige sæberester, det er den absolut vigtigste del af det arbejde du skal gøre, sidder der rester tilbage er du garanteret en afskalning og det er derfor rigtigt mange har oplevet problemer med det.

Det er en fordel hvis du kan matslibe fliserne lidt inden du maler, men i de fleste tilfælde er overfladen så hård at sandpapiret ingen effekt har, og det er også okay malingen skal nok hænge ved alligevel.

Når du har renset det vil jeg anbefale dig at male det med en vandig epoxygulvmaling, den er lige så ufarlig som en vægmaling at indånde, men du må ikke få det på dig!

Man kan f.eks få vandig epoxy her:
http://www.maling.nu/epoxy-vandig-maling-12-kg/

Dyrup har en rigtig fin beskrivelse her:
http://www.dyrup.dk/dyrup/howto/nybehandling%20inde/nybehandling%20af%20fliser%20med%20epoxy.aspx

Gør du det sådan holder det bare rigtigt godt og ser i øvrigt skide godt ud

Men man kan jo også lægge fliser direkte oven på de eksisterende fliser, det kunne du også overveje
Det ved jeg til gengæld meget lidt om hvordan man gør...

Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
Velkommen til!

Modsat Martin synes jeg, at det ser rigtig meget trist ud med malede fliser i badeværelser.
Det er for mig indbegrebet af en klunserløsning, der som oftest ender med afskalninger, hvorefter det ser helt forfærdeligt ud.
Jeg ville 100% meget hellere lægge fliser oven på de gamle. Fliser koster jo ikke alverden, måske ikke mere end den maling du ellers skulle have brugt. Lad dog være med at bruge store fliser, hvis der er "konvolutfald" på gulvet.

Med venlig hilsen
ktm

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også