Gulvvarme i hus fra 75

Hej, jeg har et hus fra 75 på 132 kvm. Vores oliefyr er lige stået af, og i den forbindelse er jeg begyndt at kigge på varmepumper, luft vand. For at jeg kan bruge sådan en, skal jeg ha gulvvarme i huset, og det er alligevel et projekt som skulle laves i halvdelen af huset på et senere tidspunkt. Jeg tænker at jeg slår 2 fluer med et smæk og får lavet det i en omgang.

Jeg har nogle huller i gulvet rundt omkring hvor der har stået skabe osv, og der er 200 mm ned til betonen. Jeg har ikke mulighed for at hæve gulvet, så bliver der for lavt til loft. Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal bygge gulvet op og om jeg har nok plads til gulvvarmen. Jeg ville bruge spångulv med riller til varmerørene og jernet der reflektere varmen op.. Ved ikke hvad de forskellige materialer Jeg skal bruge hedder.

Er der en der kan forklare mig opbygningen af dette gulv og om det kan lade sig gøre inden for de 200 mm
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvad er der af gulv nu?

umiddelbart lyder det til at du kan udskifte gulv som sikkert ligge på strøer. og inden du ligge nyt, laver vvs-manden gulvvarme.
Der er nok en OK isolering under betonen da huset er fra 75, så jeg tror bare at det er det. Men flere informationer ville hjælpe
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Vi har trægulv i hele huset undtagen toiletter. Gulvet er hævet 200 mm over betonen, og stablet på klodser og mursten og der er 100 mm isolering. Og så er der dampspærre i hele huset oven på betonen. Jeg vil bare Gerne vide hvordan jeg billigst kan få lavet gulvvarme, og om det overhovedet kan lade sig køre og er effektivt nok når jeg kun har 200 mm at lave hele konstruktionen på.

jeg har rykket et skab ned i et af værelserne, og der er hul i gulvet hvor jeg kan kigge ind under, og der kan jeg se hele gulvet og isoleringen svæver 100 mm over dampspærre og betonen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
200 mm kan jeg ikke se noget problem i. Det jeg er i tvivl om er om der så er isolering under betonen, nu når der er 100 mm over betonen, men det må der være.

Så er det vel bare at rykke det gamle gulv af, klodse et nyt gulv op, med spånplader til gulvvarmen og varmefordelingsplader, så du får den lofthøjde du vil have.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Isolering under betonen? Det må jeg kunne finde på byggetegningerne, det følger jeg lige op på
Af hvad jeg kan se på byggetegningerne har jeg ikke isolering under betonen, der er bare beton, og så er det nuværende gulv hævet 200 mm og så trægulv. Vil det så sige jeg skal til at banke alt mit beton op, isolere og lægge nyt beton og så gulvvarme? Så bliver det et noget større projekt end vi havde regnet med
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
du skal ikke, men jeg ville gøre det.
hvis du ikke vælger at brække betonen op ville et hurtigt bud være, at du kunne ligge 150 mm isolering og så har du 50 mm til gulvvarmeplader og trægulv.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Såvidt jeg ved må man ikke fylde hele hullrummet op med isolering, i sådan en konstruktion, 100 mm er nok max..
Ja jeg har også hørt at der skal være luft cirkulation for at der ikke bliver dannet fugt under gølvet, og dermed ødelægger det nye gulv. Er det ikke lovkrav at der minimum skal være 250mm isolering, og så beton under gulvvarmen?
ok det giver også mening...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også