Behandling af støbekrydsfiner plader med fenolfilm

Jeg har et vogntræk, der er monteret med støbekrydsfinerplader belagt med fenolfilm. (Billede 1).

http://www.npi.dk/sortiment/osten-filmbelagt-stobekrydsfiner-glat-glat-wbp-limet/

Overfladen er ligesom blevet "tør". Der hvor hængslerne på vognen er monteret (Billede 2), kan det tydeligt ses, at pladerne ser "fugtige" ud efter hængslerne har fået WD40.

Hvad kan jeg behandle pladerne med, så de kommer til at se fugtige ud igen?








7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du gir selv  svaret  wd40

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Tja, fjellerne på min gamle trailer får en blanding af halvt trætjære og halvt lindolie hvert tredie til femte år. De er stadig i en rimelig god stand her 25 år efter de blev sat på (traileren er fra 1978). Men problemet bliver nok og få de olietrukne steder til og trække en sådan "suppe". 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg tænkte også, at en form for lindolie ville kunne klare det. Har du forholdene med trætjære og lindolie?
Skrevet af Brinch på 08 maj 2014 20:44
Jeg tænkte også, at en form for lindolie ville kunne klare det. Har du forholdene med trætjære og lindolie?
Tja, det blandingsforhold jeg bruger står faktisk i mit forrige indlæg.  Men det er ikke kritisk på nogen måde, det vigtigste er det får. Bemærk også at jo mere trætjære der er i blandingen jo længere tid tager det at tørre. Når vi snakker om noget med lindolie, skal der sollys til for det kan hærde op.   

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Tak for anbefalingerne. Jeg endte med at behandle dem som anbefalet og det blev et flot resultat.
Skrevet af Brinch på 28 jul 2014 14:29
Tak for anbefalingerne. Jeg endte med at behandle dem som anbefalet og det blev et flot resultat.

Skønt, så skulle der gerne være fred de næste 5 år. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis