parabol elevation

noget der kan hjælpe ? måske ?

jeg har lige sætte up med min 240cm parabol op,
men jeg svært med hvordan elevaionen, der er ingen tegn (tal) .
jeg skal finde satellite Thor

parabolen er : 2.40 m
latitude: 65.6115*
longitude:-37.6292*
elevation: 11.7*
LNB skew -14*

jeg sender billedet af bafsidet af paabol.

spørsmålet er :
elevation er : 11.7*, hvor lang skal stangen være (cm) ? se billedet

med venlig hilsen,
Steve Kristensen
Tasiilaq, east Greenland
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Steve.

Har ikke rigtigt regnet problemet ud, men det skyldes sikkert det ikke er muligt at se det billede du henviser til. Prøv lige og få det sat på plads i indlæget. Husk du skal både uploade og indsætte billedet for det kan ses.  

Måske fabrikat og type på parabolen vil hjælpe rigtig meget. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Vedhæftede filer:

Hej Steve.

For at kunne beregne længden af den stang, du justerer med er det nødvendigt at kende de mål, som udgør den trekant, der dannes af stativet og stangen. Disse mål ændres i øvrigt, i hvert fald i teorien, når der ændres på stangens længde.

Men du har jo angivet parabolens diameter til 240 cm. Og elevationen til 11,7 grd. Jeg har derfor regnet på den retvinklede trekant, der dannes af en lodret og en vandret linie med parabolen som hypotenuse.

Så hvis du tager en lodstok og måler fra den lodrette og vandret ind på parabolen og dernæst skruer på indstillingsskruen indtil du har det vandrette mål 48,67 cm. har du med rimelig sikkerhed en vinkel på 11,7 grd. i forhold til lodret.

God fornøjelse med projektet.  

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis